Strikkepiken fyller 30 år

Herlighet, i går fylte jeg faktisk hele 30 år! Dagen ble brukt hjemme hos mine foreldre.

Lørdag hadde vi feiring med stort og smått av familie. For den som måtte lure, kake til frokost er tradisjon! 

En liten snik på nyeste kofta, Osterjakken med raglanfelling fra kofteboken. Fullstendig bloggpost kommer når vi får tatt oss i nakken og tatt skikkelige bilder!

Jeg har fått masse fint hageutstyr, påskepynt, blomster, en pen sum kontanter og flere kjekke gavekort. Et stort utvalg av søte ting til å putte i munnen, tidenes tøffeste t-skjorte, neglelakk og konsertbilletter til Halvdan Sivertsen fikk jeg også. 

Så fremover blir det “haging”, kos, møbler og litt maling til hobbyrommet!

18 kommentarer
    1. Hei, gratulerer med dagen som var. Det høres ut som du koste deg og at du fikk masse fint og nyttig. Kjekt. Jakka ser ut til at ble praktfull. Gleder meg til å få tatt den i nærmere øyesyn 🙂

    2. Hei fra Vancouver.
      Happy Birthday, som de sier her. Hørtes ut som du hadde en flott dag.
      Kofta di er fantastisk…Det har vært mye arbeide, det kan jeg se. Liker veldig godt halsen. Det ser veldig behagelig ut, og sitter ikke så tett intill. Var det noe du forandret i mønsteret ? Nå kommer jeg snart en tur til Norge og da er det bare å fylle kofferten med norsk garn. Vi har mye fint garn her, selfølgelig, (norsk fra Drops og Sandnes), men ikke Finull.
      Ha en god dag.
      Elisabeth

    3. Elisabeth: Mange takk, Elisabeth fra Vancouver 🙂

      Jeg har felt til halsringing som oppskriften beskriver, men siden jeg har valgt en annen type ribb som er mindre elastisk er halsen blitt en del videre. Den grå kanten er et eget kreativt sprell. Alt dette kommer, nøye beskrevet, i bloggposten om kofta 🙂

      Hvor kommer du når du reiser til Norge? 🙂 Finull er bra greier 🙂

      Håper du har en finfin dag! 🙂

    4. Hei
      Det skal bli interessant å lese om alle detajene du har brukt på kofta. Jeg lurer på hvordan du velger størrelse. Jeg kan teorien selsagt, men det er ikke alltid det blir som man hadde ventet.
      Jeg drar til Vestfold, hvor det heldigvis er Husflid og garnbutikker i flere av byene i nærheten.
      Ha det bra.

    5. Elisabeth: Hei 🙂

      Jeg tar mål på mitt bredeste punkt og velger størrelse ut fra mål som stemmer best med dette pluss noen ekstra centimeter som bevegelsesvidde. Utover det vet jeg at jeg kler kofter som er ca 55-60 cm lange og med smale ermer, og ut i fra det tilpasser jeg lengde og vidde på ermene 🙂 Det er kortversjonen 😉

    6. Stort tillykke med fødselsdagen for et par dage siden! Og tusind hjertelig tak for en aldeles vidunderlig, nydelig og ufattelig inspirerende blog! Håber aldrig du bliver lei af at dele din strikkekunst med alle os!
      Ann 😉

    7. Ann: Wow! Det var en fantastisk flott kommentar å få! <3

      Mange hjertelig takk for lykkeønskninger angående bursdag og ikke minst tilbakemeldingene rundt bloggen. Sånne kommentarer er så fine å varme seg på, om ting skulle finne på å butte litt i mot innimellom 🙂 Alle kommentarer er verdsatte, men noen litt mer enn andre 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg