Slitesterke herresokker

Min eldste lillebror har hatt bursdag og her er gaven jeg har stelt i stand til han!

Sokkeoppskriften er min egen og er finne HER.

Ikke s fryktelig spennende strikke slike sokker, men dette er veldig gode brukssokker ha!

Slen og hlen er strikket i teknikken forsterket sle og forsterket hl. I hlen har jeg ogs strikket inn forsterkningsgarn i nylon, for gjre sokkene ekstra holdbare. Sokkene har ftt oppgradert tfelling - n til stjernet. 

I tillegg til sokkene kjpte jeg to uglefigurer. Broderen er svrt begeistret for ugler. Til jul fikk han uglevotter og lue. Det er mulig lese om HER.

Gaven falt heldigvis godt i smak!

10 fine kommentarer

kreativemeeg

24.04.2017 kl.13:06

Sokker er noe enn alltid fr brukt for :) uglene var kjempe ste :)

Strikkepiken

24.04.2017 kl.13:22

Absolutt :) :)

Victoria Larsen

24.04.2017 kl.13:07

Kjempe fine sokker! :)

Strikkepiken

24.04.2017 kl.13:23

Mange takk for det :)

Helena Sandegren

25.04.2017 kl.06:17

S flott gave til din bror. Forsterket hl kan trenges det er utrolig hva den slites fort.

Herlige ugler, synd at man sjelden ser dom i virkeligheten.

Strikkepiken

25.04.2017 kl.09:07

Mange takk for det :) min erfaring er at alle tiltak som kan gjre sokker sterkere, br benyttes i brukssokker :)

Ugler er gy! Men sant som du sier. Skulle forvrig gjerne hatt dem p fuglebrettet :D

Victoria S

04.05.2017 kl.15:10

Super gave, ingenting er som sokker! :) M bare sprre hvor du har kjpt uglene - elsker ugler og disse var rfine!! <3 :)

Strikkepiken

04.05.2017 kl.16:38

Takk takk :)

Fant uglene p min lokale Fagmbler-butikk. Mener ha sett dem p en Hansen og Dysvik ogs. Husker jo selvflgelig ikke hvilket merke det sto p lappen under uglene... :/

07.05.2017 kl.10:36

Hei! Fint oppskrift, jeg tenker jeg prver den en dag. Men sokkeblokkerne, har du laget de selv eller kjpt?

Strikkepiken

07.05.2017 kl.15:13

Hei! du m gjerne strikke sokkene mine :)

Sokkeblokkerne har jeg bestilt fra en eller annen nettbutikkene i USA.