30-årsdagskort

Venninna mi fyller år og i likhet med meg har hun begynt på 30-årene. Ikke noe big deal spør du meg, og so far so goo. 

Men klart dagen må feires og gave og kort må til! 

Kortbasen er fra Stapels og glitterpapiret fra Søstrene Grene. Den lilla og den mørkeblå kartongen fantes i lageret mitt og jeg er ikke sikker på hvor det er kjøpt. Hjørnene er rundet av med we r memorykeepers corner chomper 1/2″.

Stensilen som er brukt i bakgrunnen er fra My favorite things diagonal stripes mix. Tallene er laget med Tim Holtz layering stencil numeric. Jeg måtte improvisere for å få en passe nok stor null med nederste del av tre-tallet som jeg speilvendte. Alle nullene i stensilen ble for puslete sammen med det store tre-tallet.

Stempelputene er fra Simon Says Stamp i fargene blue violet, hydrangea og doll pink.

Teksten foran på kortet er fra Norsk Stempelblad og år-stempelet er fra Nille. Teksten på konvolutten og bak på kortet er fra Kort og Godt. Krøllestempelet er fra My favorite Things og heter CS-chalkboard greetings too. 

I gaven var boka Lykke til! av Tegnehanne og Jostein Larsen, som visstnok skulle være den perfekte gave til den som snart er voksen. En lue jeg hadde strikket. Lua, Gentian Cable & Garter Beanie, kan du lese mer om HER. Og en pakke Smarties. Sistnevnte fordi venninna mi er en av de smarteste jeg kjenner. 

Jeg liker å lage både kort og gaver som passer sammen, og toppe det hele med matchende papir!


Lik strikkepikens facebookside da vel! 
 

6 kommentarer

Siste innlegg