Tiny Toes – små barnesokker fra Garnstudio

Venninnen min sin sønn fylte nettopp 1 år. Tenkt det første bursdag og 1 år i verden! Sokker er alltid kjekt å ha så det ble en naturlig del av bursdagsgaven.

Oppskriften er fra Garnstudio og heter Tiny Toes. Dette er en oppskrift jeg har strikket mange ganger før, dette fordi passformen er god. Pinnene jeg har brukt er nr. 2, 5.

Sokkene er strikket i Fabel i fargene beige nr. 101 og brun nr. 300. Dette er faktisk restegarn etter Silver Star-sokkene jeg strikket for lenge siden. 

Fabel er et helt supert sokkegarn, titt gjerne innom mine tanker om Hvordan velge riktig garn til riktig bruk?

Sokkene er lagt opp med samme oppleggsmetode som jeg bruker i mine slitesterke herre/damesokker. Jeg strikker alltid første omgang etter jeg har plukket opp maskene, vridd rett, av den enkle grunn av at dette blir penest. Dette gjør jeg også i sistnevnte oppskrift. 

Sokkene er felt med fellinger som heller til høyre og eller venstre. Trådene er festet på ribb SLIK og på glattstrikk SLIK.

Store deler av sommeren har blitt brukt i hagen og mye av fysisk og kreativ kapasitet har forsvunnet ut der. Jeg er jo tross alt veldig glad i planter og blomster, så jeg syns jo også dette er et felt jeg burde å sette meg inn i. 

Egentlig er det jo veldig luksusproblem for det er langt fra bare strikking og håndarbeid jeg finner spennende og inspirerende. Men jeg registrer jo at det ikke finnes på langt nok krefter eller timer i døgnet til å få gjort alt jeg har planer om.

Så jeg sier som jeg vanligvis gjør – Litt er alltid bedre enn ingenting!

6 kommentarer
    1. Så fine sokker den heldige får.
      Litt er alltid bedre enn ingenting er så sant. Ibland er litt virkelig bare bittelitt, ibland er litt litt mere.
      Det gjelder at finne balansen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg