Tiny Toes - små barnesokker fra Garnstudio

Venninnen min sin sønn fylte nettopp 1 år. Tenkt det første bursdag og 1 år i verden! Sokker er alltid kjekt å ha så det ble en naturlig del av bursdagsgaven.

Oppskriften er fra Garnstudio og heter Tiny Toes. Dette er en oppskrift jeg har strikket mange ganger før, dette fordi passformen er god. Pinnene jeg har brukt er nr. 2, 5.

Sokkene er strikket i Fabel i fargene beige nr. 101 og brun nr. 300. Dette er faktisk restegarn etter Silver Star-sokkene jeg strikket for lenge siden. 

Fabel er et helt supert sokkegarn, titt gjerne innom mine tanker om Hvordan velge riktig garn til riktig bruk?

Sokkene er lagt opp med samme oppleggsmetode som jeg bruker i mine slitesterke herre/damesokker. Jeg strikker alltid første omgang etter jeg har plukket opp maskene, vridd rett, av den enkle grunn av at dette blir penest. Dette gjør jeg også i sistnevnte oppskrift. 

Sokkene er felt med fellinger som heller til høyre og eller venstre. Trådene er festet på ribb SLIK og på glattstrikk SLIK.

Store deler av sommeren har blitt brukt i hagen og mye av fysisk og kreativ kapasitet har forsvunnet ut der. Jeg er jo tross alt veldig glad i planter og blomster, så jeg syns jo også dette er et felt jeg burde å sette meg inn i. 

Egentlig er det jo veldig luksusproblem for det er langt fra bare strikking og håndarbeid jeg finner spennende og inspirerende. Men jeg registrer jo at det ikke finnes på langt nok krefter eller timer i døgnet til å få gjort alt jeg har planer om.

Så jeg sier som jeg vanligvis gjør - Litt er alltid bedre enn ingenting!

6 fine kommentarer

Helena

02.08.2017 kl.07:05

Så fine sokker den heldige får.

Litt er alltid bedre enn ingenting er så sant. Ibland er litt virkelig bare bittelitt, ibland er litt litt mere.

Det gjelder at finne balansen.

Strikkepiken

04.08.2017 kl.11:04

Helena: Takk :) Balanse er definitivt tingen!

StrikkeIda

08.08.2017 kl.22:23

Såå fine sokker. Er alltid kjekt å få sånne ting i gave. Ha en fin uke videre. Klem

Strikkepiken

09.08.2017 kl.17:57

Mange takk for det :)

En finfin uke ønskes i retur ;)

Vivian

29.08.2017 kl.00:27

Hei:) lurer på om du strikker på bestilling?

Strikkepiken

29.08.2017 kl.10:31

Jeg gjør det, ja! Send meg en mail på strikkepiken@gmail.com, så får jeg høre hva du tenker på :)