Julemerkelapper og julekort

Jeg syns det er stas å lage egne merkelapper til å henge på julegavene i fra meg. Dette har blitt en førjulstradisjon for meg.

Jeg kutter opp litt merkelapper i sånn passe størrelse i hvit kartongen er fra Panduro. Deretter runder jeg hjørnene er med en 1/2″ we r memorykeepers cornerchomper (den turkise). En billig hulltang fra Clas Ohlson gjør jobben med å lage hull til pakkebåndet. 
 

Jeg har brukt stempelputer far Simon Says Stamp i fargene fog og schoolhouse red.

Den fine teksten på lappene er fra stempelsettet fra Norsk stempelblad og stempelsettet heter Julehilsen mini. Til og fra-stemplene er fra Papirdesign Stempel og settet heter Til og fra. Snøkrystallene er fra stempelsettet fra Hero Arts og heter Winter’s butterflyes. Tror dette er utgått, men det finnes mange andre fine lignende stempelsett som fint kan brukes i stedet for!

Figurstansen med god jul er fra Panduro. Kartongen i gull er fra Søstrene Grene. Stensilen er fra Tim Holtz og heter layering stencils holyday knit. Også her er det brukt schoolhouse red ink med en svamp til å dytte på farge. Et ganske enkelt kort å lage, men ikke noe mindre effektfullt av den grunn!

Den røde kortbasen med tilhørende konvolutt er kjøpt på en lokal bokbutikk for lenge siden. Hjørnene er blitt rundet med en 1/8″ we r memorykeepers cornerchomper (den gule).

Jeg sender ikke så mange julekort, med ett blir det hver jul!

Puh! Da kan jeg krysse det av lista – heldigvis!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg