Romjulsstrikk - julekuler fra Arne og Carlos

I fjor til jul var frste jul i nytt hus og frste r med juletre. Siden hsten ble travel med flytting og organisering, s registrerte jeg at det aller meste av pynten var kjpt og da ble ikke tid til lage noe. lage julepynt til andre tider enn rundt jul fremstr for meg som litt feil, s i romjula skulle det bli julekuler - for fr jul ble det ikke nok tid.

Jeg tenkte egentlig jeg bare skulle teste ut denne finurligheten som ble s populr tilbake i 2010, for se om dette var gy, og jeg konstaterer at dette er noe som er lett bli hekta p for det er morsomt. Dette er et supert prosjekt til bruke opp restegarn p, om flere argumenter skulle vre ndvendig. 

Mesteparten av oppskriftene er fra Arne og Carlos sin bok Julekuler, noen er fra julekalenderen radarparet hadde med Dale Garn for noen r siden og de siste er fra Pinterest. Kulene er strikket p pinner nr. 3 og garnet jeg har brukt er Finullgarn fra Rauma i fargene rd nr. 418 og hvit nr. 400.

rets jul har vi feiret hjemme til mine foreldre og familien - men n blir det godt komme hjem igjen til hverdagene igjen. Godt nytt r alle dere fine folk der ute!

6 fine kommentarer

Helena

01.01.2018 kl.07:04

S fine julekuler du hr strikket. Det er virkelig mye penere med hjemmelagd julepynt.

Godt nytt r. jeg ser frem til hva du skal lage i 2018.

Strikkepiken

02.01.2018 kl.14:58

Helena: Mange takk :) Ja, blir nok litt mer hndlaget julepynt fremover :)

solliv

01.01.2018 kl.10:24

S utrolig fine kuler, er disse vanskelige lage?

Du er s flink, elsker bloggen din. Godt nytt r.

Strikkepiken

02.01.2018 kl.15:00

solliv: Takk for veldig god tilbakemelding!

Disse er ikke vanskelig lage i det hele tatt. Teknikker som brukes er king, felling og mnsterstrikk. Flere av kulene har litt lange sprang med trder p baksiden.

Ta deg en tur p youtube og sk p "christmasballs Arne and Carlos" s finner du instruksjonsvideo ;)

Victoria Larsen

01.01.2018 kl.11:52

S utrolig stilig!!:-)

Strikkepiken

02.01.2018 kl.15:01

Victoria Larsen: Mange takk for det :)