Hvorfor er det så stille på bloggen?

Jeg gjennomgår et vanskelig samlivsbrudd. Det jeg trodde var drømmen vår, vise seg at den var bare min, og den skulle på ingen måte bli slik jeg hadde tenkt. Jeg og ex-mannen har holdt sammen siden jeg var 19 år, og vært sammen i 11,5 år. Det er helt klart en epoke som er over, og hele verden min er solid snudd på hodet.

Som om ikke det var nok, dør bestefar dagen etter jeg fikk vite at det var slutt. Ikke uventa, siden bestefar lenge har hatt en del helseproblemer, som ofte følger med den respektable alderen 85 år. Et eventyr av en mann har takket for seg, og en bestefar med stor B er ikke her mer. 

Nå er det ikke kapasitet til noe mer enn sokkestrikk. Oppskriften finner du HER.

Så nå har jeg tatt med meg Inga og Helma, kattene mine, og flytter hjem til mine foreldre i første omgang. Her skal jeg bo til jeg har staket ut kursen videre. Som dere sikkert skjønner må jeg ta litt pause fra bloggen fremover, siden det er mye som må ordnes.

Drømmehuset vi kjøpte høsten 2016, skal legges ut for salg, etter at vi har fått fullført de nokså omfattende endringene vi har igangsatt. Dette er naturlig nok en stor sorg i seg selv. Jeg rakk å nesten gjøre ferdig hobbyrommet mitt som jeg har drømt om i så mange år, men har ikke rukket å få brukt det stort. Hagen har jeg jobbet intenst med fjor sommer, og virkelig gleda meg til å nyte i kommende sommer, er også skrinlagte planer. 

Bilder fra i sommer når jeg malte mange av mine gamle furumøbler som jeg skulle ha på hobbyrommet mitt.

Heldigvis er det i slike vonde stunder en kan se hva en selv er virkelig laget av, og jeg kan i det minste konkludere med at jeg er fornøyd med det materiale mine foreldre har utstyrt meg med!

Jeg har alle intensjoner om å fortsette å blogge igjen, men siden jeg har mistet fotografen min må jeg nå lære meg å ta alle bildene mine selv. Så om noen skulle ha tips, råd eller hjelp å komme med blir jeg veldig glad for det! 

45 kommentarer
    1. Dette var trist lesing, føler med deg og ønsker deg lykke til videre. Håper du kommer sterkt tilbake når alt har roet seg og du får hodet over vannet. Klem fra Beth

    2. Så leit å høre. Livet er tøft til tider, og er definitivt ikke for amatører. Jeg håper virkelig at du får samlet deg, får fotfeste i den nye situasjonen, og tilslutt finner nye muligheter og måter å leve hverdagen på. Jeg heier på deg! 🙂 Masse lykke til! Klem fra Tonje

    3. Tonje Brink: Livet er skikkelig tøft til tider!

      Jeg har allerede begynt å plukke opp bitene og begynt å lime, ergo fått litt oversikt over situasjonen og mulighetene fremover.

      Godt å vite at jeg har en entusiastisk heiagjeng i ryggen! Tusen tusen takk! Det betyr så mye mer enn du aner 🙂

    4. Det är svårt när så mycket sorgligt händer på en gång. Man behöver först förstå vad som händer och landa i det och sedan försöka se framåt.
      Det är sannerligen inte lätt – jag har varit där några gånger i livet, när någon dragit undan marken jag trampat på och man undrar hur man nånsin ska ta sig upp ur det svarta hålet.
      Det går, även om det inte känns så just nu. Att starta om från ruta ett är inte lätt och det blir aldrig detsamma igen, MEN det behöver inte bli sämre – bara annorlunda!
      STOR styrkeklem och en massa hejarop från mig till dig! <3
      Jag är så glad att du fortsätter med din blogg när du känner att det går bra. Jag läser allt!

    5. Ruta Ett: Wow! Dette tror jeg må være den flotteste kommentaren jeg har fått i hele bloggens historie. Jeg er oppriktig rørt og sitter her med blanke øyne!

      Nå er det snart 2 måneder siden dette uværet braka løs, så begynner heldigvis å få litt oversikt over tilstanden og mulighetene. Jeg har vel egentlig slått meg til ro med at dette kommer jeg ikke til å forstå, og om jeg skulle gjøre det, vil jeg antageligvis overhode ikke være enig i det som blir sagt, og det er egentlig greit.

      Dette med “annerledes” oppleves som veldig nytt og fremmed. Jeg må flytte fra byen og kommunen jeg har brukt hele mitt voksne liv i. Jeg følte på mange måter at jeg var “funnet min plass her i verden” når vi flytta inn i huset vi kjøpte. Det blir veldig rart å skulle ut på leting igjen, når jeg egentlig hadde slått meg til ro.

      Jeg er i alle fall glad jeg beholder kattene! De 2 små pelsbarna er humørspredere deluxe <3 <3 <3

      Jeg er så takknemlig for dine gode ord og heiarop - dem skal jeg gjemme godt på og ta dem fram og varme meg på når jeg trenger det. Tusen hjertelig takk! 🙂

    6. Tøffing;-)
      Vært der selv. Du kommer gjennom;-)
      Stå på og Lykke til;-)
      Pass på deg selv og gledes til å høre fra deg når overskuddet gryr igjen.
      Husk kreativitet er i deg ikke i ting.
      Og det er en dag nærmere vår hver dag

    7. Skjønner det er tøft, jeg ble skilt fra eksen etter 12 år, det beste rådet jeg kan gi deg, er å ta en dag om gangen, da føles det litt mindre overveldende. Småting i hverdagen er også viktig: fotbad, god te, en god bok osv. Hvis du har muligheten så er det også fint å komme seg ut en liten tur i ny og ne.
      Lykke til 🙂

    8. Har savnet bloggoopdateringer fra deg, men nå forstår jeg. Ta deg tid til å komme deg opp og tilbake på bena så får alt annet vente:)
      Strikk sokker og annen lett terapistrikk 😉 strikk ting du kan gi bort så ikke strikketøyet blir en påminnelse om en vondt tid hver gang du tar det frem 🙂

    9. Intet mindre enn to ganger har jeg opp- og overlevd slike omveltninger. Den forslitte frasen What doesn’t kill you makes you stronger, var for meg aldeles sann. Ny start kan være forfriskende, og man får nye muligheter til å lage noen nye mønster i livet sitt, puste med magen og bli kjent med sider av seg selv man kanskje hadde glemt litt. Lykke til med omstarten, det kommer til å gå aldeles glimrende!

    10. Er ofte innom bloggen din og har savnet innleggene dine. Du har en trivelig og interessant blogg!
      Det var trist å lese om det du har vært igjennom. Sender deg varme tanker og håper du finner overskudd og glede i livet ditt igjen snart!

    11. Kjære deg. Gode styrketanker sendes din vei. Når de vendingene livet tar fremstår uforståelige, trenger vi alle tid på å områ oss og stake ut kursen på ny. Det høres ut som du er på god vei. Lykke til <3

    12. Mali: Skjønner at vi er enig om løsningsformelen 🙂 Jeg setter virkelig pris på de små tingene og det har heldigvis kommet godt med 🙂

      Takk for lykkeønskninger og gode tips 🙂

    13. Lisn: Jepp, nå blir jeg rett og slett nødt til å finne ut av dette først. Så får vi se hva godt som kommer ut av dette. En venninne sa til meg “kanskje du får det bedre enn noen sinne..?” Og det var ikke en tanke som hadde streifet meg. Gode innspill kommer godt med!

      Det blir nok litt amøbe-strikk som egner seg til gaver fremover, før jeg koker sammen nye og “skumle” planer 😉

    14. Anette: Herlighet! :O det hørtes ikke mye greit ut!

      Klisjéer blir jo nettopp det, for så mange kan relatere seg til dem. Faktisk! Og det er litt rart når en selv står der i en så stor greie, og den uttrykkes best med slike ihjelslitte fraser…

      Ja, jeg tenker denne omstarten skal bli bra og har allerede en del planer. Men så langt inneholder dem en del svarte hull. Men regner med dette går seg til med tiden.

      Takk for supre lykkeønskninger, forhåpentligvis trenger jeg dem ikke, men gode er dem å ha med på veien videre uansett! 🙂 🙂 🙂

    15. Stor klem og som jeg skrev på facebook…livet går ikke på skinner, men men en ny dør blir åpnet. Jeg er skilt selv og det er tungt fryktelig tungt, men det går på et vis og tiden hjelper oss.

    16. Det var trist at lese. Så mye på kort tid, det trenger tid at bearbeides. Så flott du kan bo hos dine foreldrer, og ta deg tid at landa før du ser etter ny bolig. Jeg ønsker deg lykke til, dette klarer du og ta all hjelp og støtte du kan få.
      Klem og tenker på deg.

    17. Ser flere har kommentert tidligere at det vil ikke bli som før, det vil bli annerledes. Hva du velger å gjøre, bestemmer du i stor grad selv 🙂 Du sier at du må flytte fra byen du bor i, må du det eller vil du det?
      Kanskje dette er tiden for å gjøre noe helt annet? Eller så er det tiden for å spisse det du driver med og sette mer pris på dagene enn det man har gjort til nå.
      Ta den tiden du trenger <3

    18. Hei! Kondolerer ❤️ Det var trist å lese. Det var også trist å lese at forholdet er slutt, men jeg er overbevist om at du kommer til å få det bedre! Jeg håper at du allerede merker det! Nå skulle jeg akkurat innom bloggen din for å sjekk it stjernefellingen og så ramla jeg over dette. Bloggen din er mitt oppslagsverk i min strikkehverdag, så håper inderlig at du ikke slutter med den! Du er kjempeflink i alt det du gjør, og ikke minst nøyaktig! Egentlig så burde du ha gitt ut en bok om ett eller annet 😃 Jeg har dessverre ingen gode råd ang fotografering. Jeg er lei meg for at du må gå gjennom dette, men stol på meg, alt ordner seg til slutt!!! Sender deg styrkeklemmer til reisen videre! ❤️❤️❤️

    19. Bliss: Hei og takk for gode ord 🙂 av praktiske årsaker er jeg nødt til å flytte fra byen, ja.

      Tror ikke jeg skal gjøre noe helt annet, men kanskje mer av det jeg liker 🙂 Litt annet blir det jo selvfølgelig også da! Syns jeg er flink til å sette pris på dagene, så der tror jeg ikke det er så mye å hente, men jeg skjønner hva du mener 🙂

      Tiden brukes i alle fall smart 🙂

    20. Ingebjørg: Wow! For en fantastisk flott kommentar! <3

      Verden har så smått begynt å ta litt form igjen, det er mye som må ordnes og det er krevende, men det ser ut til å bli bra!

      Så godt å høre at du bruker det jeg skrive så aktivt 🙂 Dette med bok har jeg faktisk hørt før, men aner jo ikke hvilken form eller innhold den skal ha da... 😛 Selv om det sikkert hadde vært gøy! Du har kanskje et forslag? 🙂

      Jeg takker pent for dine gode ord og skal varme hjertet mitt på dem når det trengs 🙂

    21. Hei du har ein fin blogg. den har mye gode innlegg vil du se på min blogg. å mine dikt har ikke starte endå men den blir bedre, håpe du kan følge meg 🙂 ha ein fin dag videre.

    22. Savner bloggpostene dine. Hver gang jeg trenger noe strikkehjelp og googler så havner jeg tilbake på dine sider. Gode forklaringer og bra tips!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg