En liten prinsessekjole

Jeg syns det er veldig stas strikke klr til sm barn. Det er jo nesten som strikke litt store dukkeklr.

Jeg tok utgangspunkt i ei oppskrift jeg fant i Alt om hndarbeid strikkemagasin nr 11/2010. I stedet for strikke kjolen flat og sy den sammen i sidene, strikket jeg hele plagget rundt. Jeg slyfa ogs mnsteret som opprinnelig var p kjolen og la til mitt eget hullmnster i form av hjerter. Jeg har heklet en liten picot-kant rundt overdelen og noe som minner mer om en liten blondekant nede p skjretet. Kjolen er strikket i str. 3 r. Jeg har brukt pinner nr. 3 ogbabyull fra Sparkjp, et rimelig og godt garn.

Det er gy gi bort noe som det finnes bare et eksemplar av i hele verden!

14 fine kommentarer

Fru Stussli

20.01.2013 kl.18:40

Denne var helt nydelig! Her er det noen som blir skikkelig glad :-)

Trulte H

20.01.2013 kl.18:45

S flott den var. Var s fint med de hjertene nede. Jeg syns ogs det er gy strikke sm prinsesse ting. .-)

Strikkepiken

20.01.2013 kl.18:54

Bente og Lars O: Takk for det :) Ja, den ble godt mottatt :)

Strikkepiken

20.01.2013 kl.18:55

Trulte H: Takk for det :) Jeg er glad i hjerter :) Prinsesseting er det gyeste strikke :)

Greta

20.01.2013 kl.19:19

Den var veldig veldig skjnn. s flink du er. Sjlv om du nekter for det, s meiner eg att du er veldig allsidig og kjempeflink til alt. Kan jo ikkje bedmme det du ikkje legg ut sjlvsagt. Men tror nok det ikkje finnes noe serlig som ikkje blir vellykket. nsker deg ei fin og kreativ uke

Strikkepiken

20.01.2013 kl.19:29

Greta: Takk for det :) Jeg skal ikke nekte mer Greta ;) Kan jeg heller vri det til at jeg er flink til improvisere og kamuflere drlige lsninger...?

Fin, kreativ og produktiv uke til deg ogs :)

Greta

20.01.2013 kl.21:55

Nei det kan du ikkje. du skal berre takk og sei det var koselig sagt og meint. .0). for eg meiner det eg og det kan du ikkje nekte for :0)

Strikkepiken

20.01.2013 kl.22:20

Greta: Haha :) Jeg sier jo stadig vekk at jeg setter stor pris p alle dine gode kommentarer :)

Birgitte

21.01.2013 kl.18:28

S st kjole! Kjempefint med den hjerteborden p skjrtet!

Strikkepiken

21.01.2013 kl.23:35

Birgitte: Takk for det :)

Ida p ntten

22.01.2013 kl.23:30

s utrolig st liten kjole :)

Strikkepiken

23.01.2013 kl.16:18

Ida p ntten: Takk for det :)

Nina Wesenlund Wahl

20.10.2015 kl.20:48

Denne kjolen er jo bare helt fantastisk st og ikke minst vakker. Jeg kom helt tilfeldig over bloggen din i et forsk p finne strikkemnster til en liten babykjole - med slik hjerter som du s vakkert har laget p denne kjolen. Etter at jeg stoppet innom bloggen din, har jeg blitt sittende (!) du har s utrolig mange flotte hndarbeider, og fine beskrivelser i forhold til fremgangsmt osv. Fantastisk! Ettersom jeg ikke finner mnster noe sted, lurer jeg p om kanskje du kan tipse meg litt i forhold til hvor jeg kan finne mnster til en liknende kjole som har har laget her? Ble bestemor i september, og har tenkt strikke en slags "julekjole" :-) Fortsatt fin hstkveld til deg - jeg koser meg med en god kopp kaffe og strikkepinnene mine :-)

Strikkepiken

20.10.2015 kl.21:14

Nina Wesenlund Wahl: S kjekt at du fant veien inn hit! Dette var jo en fantastisk hyggelig kommentar og f! Snt varmer veldig og er ALLTID hyt verdsatt, s takk for det :)

Nr det kommer til kjolemnster kan du jo prve biblioteket og se om de har dette bladet.

Noe som er enkelt og gratis er sjekke ut http://www.garnstudio.com/lang/no/search.php her ligger det masse fine oppskrifter som kan tilpasses (sette inn hjerter p) noks enkelt. (Du m kopiere lenken og lime den inn i skefeltet).

Ellers kan jeg anbefale boka "Myk Start" av May B. Langhelle.

Gratulerer med bestemorbarnet og kos deg med kaffen og strikkepinnene :)