Mønstrete damesokker fra garnstudio – Silver Star

Jeg har en venninne som fortjener en oppmuntring. I den forbindelse har jeg meldt meg til å strikke sokker. Det passet jo helt fint at DROPS har Sokkelicious garnsalg (morsomt navn!) i hele februar, med 25 % avslag på sokkegarn. 

Oppskrifta på disse sokkene heter Silver Star og den finner du her. Garnvalget ble noe annet en hva som står i oppskrifta, siden jeg tidligere har brent meg på at sokker i 100 % ull slites i overkant fort. Sokkegarn bør inneholde polyamid eller nylon i tillegg til superwash-behandlet ull. Da lever sokkene lengre, varmer godt og i tillegg til at dem tåler vaskes i maskinen.  


Garnet jeg endte opp med var dobbel Fabel fra DROPS i fargene beige 101 og brun 300. Dette er farger jeg selv ikke hadde valgt, men jeg kjenner at det er godt å bli utfordret litt på fargevalg. For noe nytt må tross alt prøves for at noe nytt kan oppdages!

Jeg la opp med den dekorative og elastiske opplegsmetoden Channel Island cast on, min soleklare favoritt til ribbekanter med 1 rett og 1 vrang. Sokkene også ble strikket en raport lengre i leggen, slik at dem varmer bedre.

Om jeg ikke kan varme hjerter, så kan jeg i det minste sørge for varme føtter!

12 kommentarer

Siste innlegg