Mønstrete damesokker fra garnstudio - Silver Star

Jeg har en venninne som fortjener en oppmuntring. I den forbindelse har jeg meldt meg til å strikke sokker. Det passet jo helt fint at DROPS har Sokkelicious garnsalg (morsomt navn!) i hele februar, med 25 % avslag på sokkegarn. 

Oppskrifta på disse sokkene heter Silver Star og den finner du her. Garnvalget ble noe annet en hva som står i oppskrifta, siden jeg tidligere har brent meg på at sokker i 100 % ull slites i overkant fort. Sokkegarn bør inneholde polyamid eller nylon i tillegg til superwash-behandlet ull. Da lever sokkene lengre, varmer godt og i tillegg til at dem tåler vaskes i maskinen.  

Garnet jeg endte opp med var dobbel Fabel fra DROPS i fargene beige 101 og brun 300. Dette er farger jeg selv ikke hadde valgt, men jeg kjenner at det er godt å bli utfordret litt på fargevalg. For noe nytt må tross alt prøves for at noe nytt kan oppdages!

Jeg la opp med den dekorative og elastiske opplegsmetoden Channel Island cast on, min soleklare favoritt til ribbekanter med 1 rett og 1 vrang. Sokkene også ble strikket en raport lengre i leggen, slik at dem varmer bedre.

Om jeg ikke kan varme hjerter, så kan jeg i det minste sørge for varme føtter!

12 fine kommentarer

Oldemorbloggen

17.02.2013 kl.20:31

Einig med deg om at rein ull er ikkje eigna til sokkar, det blir hol nokså snart. Dette var nydelege sokkar!

sofie

17.02.2013 kl.20:51

De ble helt nydlig.flotte farger.

Lisbeth Pedersen

17.02.2013 kl.20:58

Med disse flotte sokkene så tenker jeg at du varmer både hennes hjerte og føtter :)

Strikkepiken

17.02.2013 kl.21:33

Oldemorbloggen: Bra vi er flere :) Takk for det :)

Strikkepiken

17.02.2013 kl.21:33

sofie: Takk for det :)

Strikkepiken

17.02.2013 kl.21:34

Lisbeth Pedersen: Håper på det :)

Greta

17.02.2013 kl.22:19

Kjempeflotte sokker og er enig med Lisbeth heilt klart. Også enig med garnvalget. passer perfekt til sokker og ein må bruke sokkegarn. Har brent meg på anna type garn i min tilige karriere. ønsker deg ei fin ny uke

Strikkepiken

18.02.2013 kl.00:14

Greta: Takk for det :) fin og kreativ uke til deg også :)

Cecilie

18.02.2013 kl.08:41

Nydelige sokker! Og fin måte å legge opp på, det skal jeg prøve! :)

Strikkepiken

18.02.2013 kl.16:28

Cecilie: Takk for det :) gjør det! :) opplegg er et tema som kan ha mange forskjellige løsninger. :)

Lisbeth Severinsenl

19.02.2013 kl.15:07

Så flotte sokker :) Og så likte jeg monteringstipsene dine, jeg linker til det på Strikkesiden :) Siden så mange ikke er gode på montering..Du er velkommen inn på bloggen min, jeg har ogaå Give-away for tiden :)

hilsen Beth

Strikkepiken

19.02.2013 kl.15:18

Lisbeth Severinsenl: Takk for det! :) Oy så stas! :D

Jeg skal ta meg en tur innom :)