Italian tubular cast on – elastisk og usynlig opplegg for 1 r og 1 vr

Jeg er alltid på jakt etter nye teknikker for å finpusse på arbeidet mitt, slik at det får et så proft utseende som mulig, bare for å tilfredstille strikkenerden i meg. Også denne gangen er det en egen type opplegg det er snakk om. 
 
Det finnes mage videoer på youtube, men jeg har plukket ut de jeg syns var enklest å skjønne.
 
_Xa_Te5UOFM

Italian Tubular Cast On 
en metode som egner seg veldig godt til kanten av sokker, begynnelsen av ermer, samt starten på bolen på gensere og kofter. 
 

Denne måten å legge opp på gir en usynlig kant og maskene ser ut til å begynne ut fra intet. 
 



Så nå er jeg i gang med et nytt strikketøy med en ny type kant. Kjekt!



#italiantubularcaston #opplegg #strikking 

Lik strikkepikens facebookside og få flere tips!

 

4 kommentarer
    1. Den kanten på bråtet såg virkelig fin ut. Spørs om jeg skal prøve den. Må nok øve masse før jeg går i gang med neste genser…
      En fin kveld til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg