Strikk med to farger – smart tips

Jeg fikk som kjent en nøstemaskin til jul, og den skulle vise seg å være kjekk på flere måter. Den lager egentlig ikke garnnøster, men garnkaker som ligger i ro på bordet og kan strikkes fra utsiden eller innsiden. Og siden garnkakene kan det, kan dette utnyttes når jeg strikker med 2 farger. 

Da begynner jeg å nøste med hvitt garn innerst, og knyter på den grå til den hvite enden, for deretter å nøste videre. Det er helt likegyldig hvilken farger som er hvor, forresten.

Det skulle vise seg at fanastriper var det ideelle prosjektet å prøve dette på. Når jeg strikker hvite striper på snur jeg kaken slik at den blir “toppmata” også kveiler jeg av litt grått nedenfra til lusene. 

Så snur jeg kaken igjen når jeg strikker med grått. Hvorfor er dette så nøye? Da surrer ikke garnet seg i hverandre. En ryddig måte å strikke på med 2 farger!


#nøstemaskin #strikkmed2farger #ryddigstrikking #ballvinder

Lik strikkepikens facebookside og bli jevnlig oppdatert med kreative prosjekter og strikketips. 

6 kommentarer
    1. Hei! Jeg kan på ingen måte strikke! Jeg har aldri forstått hvordan man skal gjøre det, og det hele virker uhyrlig vanskelig. Hva er dine beste tips for å lære seg å strikke? Hyggelig om du tar en titt innom bloggen min:) Ha en fin kveld!

    2. Medisinstudent: Det man ikke kan, kan man om regel lære seg 😉 Det beste er nok å få noen til å vise deg, eller se på videoer på youtube eller på garnstudio.

      En fin fin dag ønskes i retur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg