Babyjakke fra Dale Garn på pinnene

21. juli kom en liten gutt ved navn Hans til verden, og siden moren er en veldig god venninne av meg må det jo strikkes noe bittesmått i ull.

Garnet er Baby ull fra Sparkjøp i fargene narturhvit nr. 800 og koksgrå nr. 827. Dette er et annet garn en hva som er anbefalt i oppskrifta, men etter å ha fulgt mine egne retningslinjer når det kommer til garnbytte, fant jeg ut at det gikk fint an å bruke garn fra garnlageret mitt.

Oppskriften er fra heftet Dale Garn Retro Baby nr. 319. Jeg har videre noen vage planer om å strikke et helt sett med babyklær, men jeg tror jeg blir å plukke og mikse litt ulike oppskrifter fra her og der. Vi får se!

Jakken skal egentlig strikkes på pinner nr. 2 og 2,5, men jeg har valgt å strikke belegget i pinner nummer 2, kanten i 2,5 og jakken i pinner nr. 3. Ellers syns jeg strikkefastheten blir alt for kompakt. Kanten nede har jeg lagt opp med midlertidig opplegg og deretter strikket sammen

Ikke noe enkelt mønster å strikke, men alt er mulig bare plagget er smått nok!


#dalegarn #retrobaby

10 kommentarer
    1. Jeg er så imponert over deg. Alt du lager er så nydelig. Jeg leser bloggen din med stor interesse og om jeg ikke ikke gjør som du sier, så vet jeg nå at det finnes mange måter for å få et fint resultat. Det er spesielt strikkingen din jeg følger nøye med på. Takk for at du deler!

    2. Kari: Dette var VELDIG hyggelig å høre! 🙂

      Det finnes veldig mange måter å gjøre ting på, og det den ene er ikke mer riktig enn den andre, og alt handler om personlige preferanser 😉 Så bloggen er et representativ oppsummering av hva jeg liker, og det er jo veldig flott at du og andre lar deg inspirere av nettopp det 🙂

      Mange takk for godt tilbakemelding, disse tar jeg virkelig til meg og koser meg med! 😀

    3. Hei. Så fiiin👏. Artig at du strikker noe annet enn de mønstrene som har vært superpopulære nå. Fikk nesten lyst til å strikke den selv, men har ingen å strikke den til😊

    4. Hei og takk 😀 populære greier er ikke nødvendigvis min greie nei 😉

      Jakka er veldig koselig å strikke, og fin som unisexmodell. Så den kan jo være fin å ha på lur til en gave kanskje? Har du lyst har du lov spør du meg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg