Heklede katten Sylvester

I tillegg til Tiny Toes-sokkene heklet jeg en katt til pjokken som nettopp fylte ett år. 

Katten er heklet med krok nr. 3,5. Jeg har brukt rester av bomullsgarnet Mandarin Naturell i fargene mørk grå nr. 5870, hvit nr. 1001, rød nr. 4219, blå nr. 5844 og marineblå nr. 6073.  

Oppskriften er fra DROPS og er å finne HER. Katten hekles i stor grad av fastmasker og er derfor enkel å hekle. Jeg har lagt til noen personlige endringer utover oppskrifta.
 

Øynene ble til etter denne videoen på youtube.

dptDohXBac8

Og sløyfa ble til på samme måte. 

Et lite tips for å få tak i billig fiberfyll til hjemmelagde dukker og dyr, er å kjøpe den rimeligste pute som er å oppdrive på Jysk. Dette er mer økonomisk enn å kjøpe vatt som er beregnet for formålet. 

Jeg ble bare sånn passe fornøyd med resultatet, og syns resultatet ble i overkant hjemmesnekkret, men hos 1-åringen fant den heldigvis i smak!

8 kommentarer
    1. Jeg synes den ble veldig koselig jeg. Likte det litt hjemmelagde utssende. Litt ekstra sjarm over det i haugen med masseprodusert gjørm de fleste barn har 😉 Men kunne kanskje benyttet en tynnere heklekrok for å få katten tettere. Jeg ville lagt katten med støvlene jeg. Jeg liker det eventyret. Kunne tenkt meg en katt med støvler 🙂

    2. fjellgeitbundingen: Takk for det 🙂 Katten så helt fin ut, helt til jeg dytta så mye fyll i den at den ble spenstig. Har hatt de samme tankene angående tynnere heklekrok, så det blir jeg å notere meg til et eventuelt annet prosjekt i samme sjanger. 🙂

      Tror ikke jeg kunne dratt i land et par hekla støvler sånn helt uten videre, men det kunne kanskje du? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg