Votter for barskinger

Det jeg liker aller best er å strikke votter. Dette er prosjeketer med overkommelig arbeidsmengde og produktet er passelige gaver. Dessuten finnes jo votter, i likhet med mennesker, i alle varianter og de fleste fryser jo på hendene om vinteren. Disse vottene har jeg tegnet selv med å ta utgangspunkt i et vottemønster og et hodeskallemønster.

Vottemønster: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=116&d_id=7&lang=no

Hodeskallemønster: http://www.ravelry.com/projects/susie-f/deathflake-chart

Her er en litt mer feminin variant. Synes den lille røde sløyfa var prikken over den berømte i’en.

Når jeg strikka disse vottene oppdaget jeg at det var lite effektivt å dra med seg den hvite tråden rundt. (jeg måtte jo det siden det hvite mønsteret er lengre på innsiden av vottene enn på utsiden.)

Etter å ha surra litt rundt på nett fant jeg disse fine vottene på Ravelry. Om det blir flere hodeskallevotter så er det godt mulig det blir disse. Vet ikke helt om jeg egentlig har vokst fra hodeskaller enda. Synes jo fortsatt at dem er ganske morsomme. Det er absolutt deilig å gjøre litt stille opprør innimellom. Verden blir jo frytelig kjedelig og alt skal være helt ordinært!

Votteoppskrift: http://www.ravelry.com/patterns/library/skull-mittens

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg