Innpakking til en jubilant

For ganske nøyaktig et år siden hadde vi 50-års jubilant i familien. Nærmeste familie spleisa på tur til Paris til bursdagsbarnet, noe som hun hadde drømt om lenge. For å gjøre gaven helt unik kjøpte vi en vinflaske fra Frankrike og skifta ut etiketten med hjemmelaget gavekort på turen, men i samme stil som den opprinnelige etiketten. (alt sto på fransk, så det tok litt tid før mottaker skjønte hva hun faktisk hadde fått.) Selvfølgelig glemte jeg å ta bilde av flaska inni vineska…

Dette var i utgangspunktet en rimelig og ikke spesielt fin vineske. Først begynte jeg med å strippe den for det billige interiøret. Så kledde jeg innsiden med bølgepapp og limte fast. Kortet som er limt fast inne i lokket ble printa ut på gråpapir, med en skrifttype som jeg syntes passa til. Gråpapiret og gavepapiret i gull ble klipt til med dekorsakser, for å få fine kanter. Lakk-segl ble laget for å pynte opp og for å matche det røde silkepapiret som jeg fylte inni slik at flaska holdt seg i ro. 

Vineska ble pakket inn i sølvpapir med kart over Paris som magebånd. Så små hint var det flere steder. Gaven ble godt mottatt, det er helt sikkert!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg