Når fingrene ikke vil strikke…

så kan dem fint brukes til å sy med. Endelig har jeg fått knøvla meg til å gjøre ferdig buksene jeg begynte på i juni en gang. Jeg jobber alltid svært kaotisk, men jeg ender likevel opp med å gjøre det aller meste ferdig til slutt. 

Når det kommer til klær så er det viktigste for meg at dem er komfortable å ha på. Altså ikke noe klemming, skvising eller gnaging. Av den grunn har jeg endt opp med å måtte sy buksene mine selv, noe som egentlig er helt greit, for da får jeg dem som jeg vil ha dem. Det som er øverst på prioriteringslista er at buksene har strikk i livet og at materialene puster godt. Det er heller ingen bakdel at buksene sitter pent på.

Den svarte buksa er helt enkel, men med 4 lommer og 2 små innsnitt i fronten. Jeg har lurt litt på om jeg skulle rekorere med noen blanke nagler, for å røffe den litt opp.

Er det noen som har erfaringer med det?

 

Begge buksene er sydd fra et mønster jeg har laget selv, med utgangspunkt i et grunnmønster vi hadde på skolen, for mange år siden. Jeg har tegnet inn lommer både forann og bak. I stedet for linning har jeg sydd en løpegang av strech-ribb og tredd et 5 cm bredt strikke gjennom. Buksestoffene er av lin og viskose.

Den grå buksa gjorde jeg litt mer ut av. Her dekorerte jeg lommene med en liten blonde, sydde perler på og sydde ned 2 legg i fronten.

Deilig å ha nye behagelige bukser i skapet, og flere skal det bli!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg