Hjertevotter

Nå begynner det å bli tid for votter. Det har allerede vært flere runder med minusgrader og da er det viktig å passe på flittige strikkefingre.

Her har jeg laget mitt eget vottemønster med inspirasjon fra et sokkemønster og flere vottemønstre. Vottene er strikket på pinner nr. 3,5, som jeg egentlig synes er en passende tykkelse på garn og pinner, med tanke på bruksområde. Garnet jeg har brukt er safir, som er et garn i 100% ubehandlet ull, fra sparkjøp. Rimelig og helt greit!

Vet ikke helt om jeg ble fornøyd med fargekombinasjonen med mørk lilla og lys rosa, men jeg erkjenner at det skal godt gjøres å bli like fornøyd hver gang. Vottene er gode og varme, det er helt sikkert. Litt store ble dem til mine små hender, så jeg har lurt litt på om jeg skal tove dem litt forsiktig. Jeg har ikke helt bestemt meg enda, og jeg tror jeg skal bruke dem litt først, slik at jeg ikke gjør noe jeg angrer på.

13 kommentarer

Siste innlegg