Koffertlapper – en hyggelig og nyttig måte å kjenne igjen bagasjen sin på

Nylig har jeg vært hjemme hos mamma på besøk. Veldig kos og få servert god mat, rene klær og noen å diskutere søm og strikking med.

For å komme meg mellom må jeg jo pakke koferten min og da kom jeg til å tenke på alle de forskjellige koffertlappene jeg har laget. Selv har jeg en rød koffertlapp med hvite prikker på, som passer fint til min røde koffert.

 

Jeg har tidligere sydd slike adresselapper i flere ulike bomullstøy og her er et lite utvalg av dem. Det er viktig at merkelappen står i stil med den som skal ha dem. 

 

Koffertlappene har jeg laget mønster til selv, og det er egentlig ikke noe hokkus pokkus. Lappene måler 13 cm x 7 cm og er skrådd litt i kantene. For- og bakstykket har jeg strøket på kraftig strykeinnlegg, viledon, for å gjøre stivere. Så har jeg satt i ei malje og knytt et strikk i for å feste dem til bagsjen. Fremsiden har et lite vindu slik at navn og adresse vises. Kartongen har jeg kjørt gjennom printern og skrevet tydelig navn og adresse på. Den er dekket til med plast, for å gjøre opplysningene mer holdbare.

Populære gaver dette her, for dem som lurer på hva dem skal gi bort til jul. Da er dette et hot tips!

12 kommentarer

Siste innlegg