Damevotter av den tradisjonelle sorten

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, votter er noe av det jeg liker best å strikke. 

Mønsteret er hentet fra et vottehefte jeg har hatt lenge, PT Design nr. 82 modell nr. 10. Vottene ble litt annerledes enn mønstre jeg har strikket tidligere, noe som er helt greit siden det er gøy å prøve noe nytt. Vet ikke helt om dette kan kalles for Selbu-votter, men dem er helt klart i samme sjanger.

Disse vottene er strikket garn i merket Safir, fra Sparkjøp, i lilla og hvit. Et rimelig garn i 100% ull som egner seg supert til votter. Disse måtte en tur under juletreet for å så finne frem til en ny eier.

Nå varmer dem frosne fingre! 


#selbuvotter

10 kommentarer
    1. Kjempefine votter. Der er ikkje vi lik. Av ein eller anna grunn så er eg ikkje glad i å strikke “selbuvotter” Har strikka 3 par tror eg og vel nei, det var ikkje mitt favoritt syssel. Men det er godt vi ikkje er like. sokker med masse mønster er mass mer gøy .
      Du kan jo alt du prøver på da. Kjempefine votter. Du er så flink atte

    2. Greta: Hehe 🙂 Bra vi er forskjellige og finnes i alle varianter 🙂 Jeg er ikke glad i å strikke sokker, men prøver for tiden å komme over denne vrangforestillingen min.

      Så bra du har så stor tiltro på meg Greta 🙂 Men det stemmer nok ikke helt, jeg passer bare på å ikke vise frem det som ikke blir bra 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg