Det nye året brukes først og fremt til Marius-strikking

Jeg har ingen strenge nyttårsforsetter eller detaljerte planer for 2013. Jeg tenker jeg skal fortsette å kose meg, strikke det jeg er god for og få sirkulasjon i garnlageret mitt. 

Jeg har kommet et stykke på Mariusgenseren til broren min. Første arm er snart i mål. Både bruttern og jeg håper på at det skal bli genser, mens det enda er vinter.

Jeg konstaterer at finull fra Rauma fortsatt er et godt garn å strikke med. Det er ikke å stikke under en stol at plagget blir fint også. Jeg likte spesielt godt fargekombinasjonen på genseren. 

(Hvis du lurer, så er jeg glad i planter i alle varianter…)

6 kommentarer
    1. Her er det Mariuspause. Så får vi sjå kor lenge den varer.
      fargekombinasjonen er vel den klassiske, er det ikkje det da? No tar denne dama kvelden. Ha ei fin helg vennen

    2. Greta: Ok. Tror det blir Mariuspause her også etter denne, vi får se. Så sant det ikke dukker opp noen flere som skal ha genser. Du vet vel hvordan det er… 😛

      Nja, blåfargen er en god del lysere en den klassiske flagg-blå. Den er nok mer mellomblå eller kongeblå enn marineblå. Men dette er bare pirking, for de er ikke så store avvik.

      Sov godt da Greta 🙂 God helg til deg og 🙂

    3. Har aldri kommet inn i Marius stimen jeg, men syns den er fin på andre. Og dette var blir et fint eksemplar det ser jeg. Kos deg videre med Marius. 🙂

    4. Trulte H: Takk for det 🙂 Hehe, jeg trodde heller ikke jeg skulle gjøre det. Men alle andre har ønska seg Marius, så da har det blitt det som har okkupert strikkepinnene mine i denne sesongen. Dette blir nummer 3 + ei Mariuslue. Syns det er kos å strikke uansett hva det er 🙂 Me will do 🙂

    5. tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg
      Velger å legge deg til i blogglista mi, så jeg kan se når du legger ut noe nytt og spennende
      God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg