Damesokker med mønster

Dette er et par sokker jeg har strikket for lenge siden, men jeg synes de fortjener å bli dratt frem i lyset igjen. De er tross alt ganske fine. 


Oppskriften er fra garnstudio sine sider og du finner dem her. Sokkene er strikket på pinner nr. 3,5 og garnet som er brukt er i 100% ull. I ettertid har jeg lært at dette ikke er noen geni-strek. Sokker bør helst inneholde noen prosenter nylon, da blir dem mer slitesterke. Learning by doing…

For hvem liker vel egentlig å stoppe sokker før det strengt tatt er nødvendig…?

9 kommentarer
    1. Så flotte de var. Når det gjelder nylon i sokkegarn så har vi et stort problem, de nupper så veldig på oss…så vi har måttet slutte med det til all strikking…Bortkastet jobb…Har en del strømpegarn med nylon i og må jo få brukt det opp, men til hva vet jeg ikke enda…er spent på om neste ledd i familien nupper like mye som oss..:-)

    2. Synd att du brukte feil garn, men dei var knallfine. Klart dei måtte frem i lyset. Kjekt å sjå innlegg fra deg og. Har vore noen dager siden siste innlegget. Det har kanskje sine grunner. Ønsker deg ein fin fin lørdagskveld og ein god søndag

    3. Greta: Takk for det Greta 🙂 Jeg holder på med veldig mye på en gang, uten at noe er ferdig og kan vises fram 🙂 Men nå begynner jeg å få kontrollen her 🙂

      God helg til deg 🙂

    4. Trulte H: Takk for det 🙂 strømpegarn nupper en del til meg også, men jeg sørger for å plukke vekk nuppene så snart dem kom frem. En nuppekam kan også være en god ide 🙂 Du kan jo strikke å gi bort kanskje? 🙂

    5. Ja har tenkt på det med nuppekam,nå i det siste, har hørt om det på en FB side men aldri sett det. Heter det nuppekam eller blir det bare kalt det. Nå bruker jeg barberbla eller sånn limrull og tar dem med en gang jeg ser dem…men det kommer mange med en gang…
      Og håper at barnebarnet kan bruke det for det er jo kjekt å bruke til dresser og slikt…i hønsestrikk hadde jeg tenkt…Har både Sisu og Silja…:-)

    6. Ja skal sende ut noen “tjenere” og spørre…Er bare en garnbutikk her jeg bor og der tror jeg ikke de har, men skal be gubben spørre.
      Ja det er godt garn jeg, og kjøpte det inn for å lage sokker til gubben og meg selv…Har sikkert 20-30 nøster tilsammen, og minst 3 av en farge…så må jo få brukt det opp..:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg