Heklet cyber-zombie

I dag fyller min minste lillebror 16 år. Planen var at han skulle få Mariusgenseren han hadde ønska seg, til denne dagen. Men den ble rett og slett ikke ferdig, så jeg måtte finne på noe lite og lurt som jeg kunne pakke inn i stedet.

Jeg har nettopp rydda i bokhylla mi og da kom jeg over denne boka jeg har kjøpt for lenge siden. Jeg er ingen heklefantast, men det kan være gøy å gjøre noe annet en bare å strikke. 

Jeg valgte ut en figur som ble kaldt cyber-zombie, og tenkte dette ble en fin liten figur til min data-spillende bror. Bare et lite skrekkens eksempel, på hvor ille det kan gå.

Resultatet ble vel egentlig alt annet en bra og den ligna ikke i det hele tatt på bildet i boka… Jeg måtte improvisere litt og sydde på noen tuster med sølvtråd, i håp om at det skulle se ut som hele figuren hadde kortslutta. Ene armen har også fått gjennomgå, med et stort hull med ståltråd stikkende ut. Dette får stå sin prøve. 

Denne lille krabaten ble pakket inn sammen med to ferdige Marius-armer. Jeg er glad jeg er flinkere til å strikke enn til å hekle… Gratulerer med dagen kjære bror!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg