Tøfler med bling

Selv om skrivekløen har uteblitt siste uka, sier det heldigvis ingenting om produksjonsnivået på ullklær. Jeg holder alltid på med mange prosjekter på en gang, dette blir det kreativt kaos av, variasjon til flittige fingre og periodevis lite å vise frem på bloggen.

Jeg har endelig fått knøvla meg til å lage blomster til disse tøflene, og nå kan dem til slutt vises frem.

Dette er tøfler jeg har heklet tidligere og det skriver jeg om her. En favoritt jeg kommer tilbake til! Garnet jeg har brukt er Eskimo fra Drops og heklekrok på hele 6 millimeter. Garnet er i 100% ull, noe som fungerer greit siden disse er prydtøfler, og ikke utsettes for røff bruk.

Jeg har tatt utgangspunkt i ei oppskrift fra garnstudio og her finnes den. Fronten er heklet rundt og rundt, mens bakpartiet på tøfelene er heklet frem og tilbake. Dette for unngå å få en stygg søm midt opp på foten, og fordi jeg ikke er spesielt glad i å montere mer en strengt tatt nødvendig…

Oppskriften på denne enkle blomsten fant jeg her. Blomstene er heklet med en rest safirgarn og heklekrok nr. 3,5. Knappene er kjøpt på ebay og sydd på med gjennomsiktig nylontråd.

Varme fotplagg kan en tilnærmet aldri få for mange av!

4 kommentarer
    1. Dei var fine.Søte og du er jo så praktisk.Eg ahr eit par tovatøfler som ligger i sofaen og eit par i strikke/jobbe stolen. ellers re det tjukesokker i inneskoa. Så varme til føttene må ein han.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg