Ohlssons tyger – hobbytur til Umeå i Sverige

 Både jeg og bloggen har hatt ferie, og godt er det. Selv om jeg ikke blir direkte uinspirert av å surre hjemme, er det alltid kjærkommet med litt påfyll utenifra. Umeå er en kjempefin by i Sverige som har masse spennende butikker, garnbutikker, tøybutikker, utsalg av hånverksartikkler, bokhandler og kiosker med strikkelitteratur. Jeg har vært på dem alle!

Dette knalltøffe prøverommet kom jeg over på Rødekors sin butikk litt uten for Umeå sentrum. En litt annerledes måte å gjøre ting på, sånt må foreviges.

Det var i jersey-hylla jeg gikk bananas. Personlig syns jeg det er vanskelig å finne fargerike klær i de fasongene jeg liker, men nå som jeg har funnet stoff skal det vel bli en endring på det.

Butikken var giagantisk og hadde alt fra fin sateng, organsa, ull, lin, bomull, jersey og møbeltøy. Dem har forøvrig nettbutikk www.ohlssonstyger.se, men jeg vet ikke om dem sender til Norge. Fikk litt inntrykk av at dette var noe ala Stoff og Stil her hjemme, bare med et helt annet utvalg. Tøy-kjeden har også en egen blogg som en en super inspirasjonskilde, den er å finne på www.tygbloggen.se.

Nå har jeg X-antall meter stoff med meg hjem, som skal bli til t-skjorter og kjoler. Så nå gjennstår det å se hva høsten vil bringe!

4 kommentarer
    1. Fru Stussli: Ja ikke sant? <3 Skulle ønske det var større tetthet av sånne typer butikker. Det er litt kjipt at man må tråle halve Sverige for å finne slike butikker. Det er tross alt noe annet å gå å ta på ting enn å bestille på nett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg