Inspirasjonstur til Sundsvall i Sverige

For litt siden dro jeg og samboeren på kombinert kjærestetur og hobbytur til Sundsvall i Sverige. Mens vi svirra rundt i byen, i et upåklagelig vær, dumpa vi over flere intressante butikker. Butikken Cinas Garn gjorde størst intrykk på meg.

Dette var en butikk som fremstår som svært gjennomført. Sjekk ut det rosa strikka trekket til gelenderet som matcher butikkens logo. Butikken har nettbukke og den er å finne på cinasgarn.se.

Desverre var denne butikken feriestengt, noe som var veldig synd. Ut fra hva jeg kunne se gjennom vinduene var dette en butikk jeg gjerne skulle vært innom. Tommelen opp for beskjeden i døra! 

I ene vinduet i butikken hengte dette hekla hodeskallesjalet. Det var vanskelig å få et stort og godt bilde av det, siden det ble mye gjenskinn i vinduet. Men jeg kom fram til at dette fikk holde til jeg kom meg på nett, for å finne ut mer om dette spreke sjalet. 

Bildet, sjalet og oppskriften fant jeg på www.ravelry.com, verdens største strikke- og heklenettsamfunn. Oppskriften er å finne her

Jeg måtte jo bare prøve meg på dette sjalet, men jeg ville ha tynnere garn og mindre hodeskaller enn orginaloppskriften. Sånt er jo greit å endre på til sjal, grytekluter og sånt som egentlig ikke er så nøye med størrelsen på. Så er har jeg heklet en prøvelapp med heklekrok nr. 2,5 og garnet Fabel fra Drops. Jeg har funnet meg et mykere garn enn Fabel, med samme tykkelse, som passer til heklekroken jeg ønsker å bruke.

Garn er bestilt på ebay, så nå venter jeg i spenning og klør i fingrene…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg