Ny strikkelitteratur på plass!

På vår lille ferietur til Sverige tidligere i sommer, var det ikke bare tøy som ble meg hjem. Når jeg beveger meg hjemmefra benytter jeg alltid anledningen til å strikke innom kiosker og bokhandler for å finne spennende lesestoff, noe som ofte innebærer strikkelitteratur…

Jeg kom over to strikkeblader, et på svensk og et på engelsk. En hyggelig konsekvens av det er at jeg begynner å få rimelig god oversikt over strikkeuttrykk på begge språk. Boka Bonniers stora bok om stickning ble et impulskjøp som ble gjort i all hast, for parkeringa holdt på å gå ut. Men jeg har på ingen måte angret, eller funnet boka igjen noen steder senere. Det er ei skikkelig feit og fin bok som inneholder det meste om strikking, montering, detaljer og hvordan lage egne design.

Jeg bruker mye tid på å lære meg å montere strikkeplagg fint. Syns det er viktig å legge både energi og omtanke i den prossessen, for strikkinga forut har tross alt lagt beslag på veldig mange timer. Synd å slurve seg gjennom siste etappe, resultatet blir mange ganger bedre og hele arbeidet kommer til sin rett.

Her tar boka for seg ulike typer lommer og detaljer knyttet til lommer. 

Her er det krager som er i fokus og det finnes mange varianter å velge mellom.

Så fra nå av er det bare å plukke og mikse sammen det jeg liker. En oppskrift er tross alt ingen fasit, bare en veiledning. Jeg tar meg ofte friheter og det har jeg planer om å fortsette med!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg