Hodeskallesjalet vokser!

Når det kommer til klær så liker jeg fryktelig mye forskjellig. Mine favoritter strekker seg fra søte blomster, sterke farger, barnslige mønstre, diskre nagler og hodeskaller. Til tross for dette får jeg ofte kommentarer på hva som er meg. Så jeg må visst ha en ganske tydelig stil, likevel.

Ofte er majoriteten av håndarbeid seige tradisjoner, praktiske plagg eller klassisk fine design. Det er sjelden det er noe som er skikkelig rocka, for hvem forbinder vell dødningeskaller med ull…? Etter at jeg kom over Skull Shawl fra Kungen och Majkis har jeg begynt å gjøre det. 

Jeg har kjent meg gjennom absurde menger garn før jeg fant et jeg likte. Valget falt på et sokkegarn fra Regia, ved navn Angora Merino. Garnet er veldig mykt og inneholder 65% merinoull, 25% polyamid og 10% angora. I et nøste, 50 gram, er det hele 200 meter. Jeg har brukt heklekrok nr. 2.5. Fargen heter pflaume, men jeg vil kalle den for mørk lilla.

Sjalet har gått som en farsott i Sverige og har begynt å gjøre sitt inntog i Norge også. Hvor populært noe er bryr jeg meg fint lite om, så lenge jeg liker det!

15 kommentarer

Siste innlegg