Enkel alpelue i alpakka

Jeg er egentlig ikke et menneske som er glad i å bruke luer, men av og til må jeg erkjenne at håret mitt kommer til kort og det må en lue til for ikke å fryse ørene av meg. Derfor har jeg strikket meg en enkel alpelue i alpakka. 

Oppskrifta er henta fra Grunnoppskritene til hele familien i Strikkeboka av Gerd Fjellanger. 

Kofta som jeg har på meg har jeg selv komponer og strikket tidligere i år. Den skriver jeg om i bloggposten Min helt egen Fanatrøye/kofte med rundfelling.

Garnet jeg har brukt er DROPS Alpaca i fargen tomatrød nr. 3900. Det gikk med ca 100 g, og lua er strikket på pinner nr. 2,5 og 3. En veldig grei og enkel sak.

Jeg har alltid funnet mye inspirasjon i den vakre naturen og friluftstradisjonene vi har her til lands. Det er faktisk ganske bra å være norsk!

20 kommentarer

Siste innlegg