Julestrømper til de store

Det er en kjent sak at det nærmer seg jul. For andre år på rad skal jeg og samboeren feire jul sammen. Det vi kom fram til manglet i fjor, var julestrømper. For min del kan det egentlig være det samme, men kjæresten er en ihugga julestrømpe-fan, så da er det vel bare å brette opp armene å gå i gang.

Jeg fant tutorial her og mønster her. Et utgangspunkt er veldig kjekt å ha, selv om jeg ofte finner på kreative krumspring som fører meg langt av sted.

Nå skal det også sies at det har versert en god del lekre og en del ikke fult så lekre julestrømper på nett, og jeg har latt meg inspirere. Strømper finnes tydeligvis i merkelige fasonger, med høye hæler og snabelsko-tå. Andre varianter finnes med fine pyntebånd, lekre stoffer og proffe maskinbroderte navn av stømpens eier. Noen enkle strømper jeg likte svært godt er Stussli Fruens sine retrostrømper. Disse scorer høyt på tøyvalg og sjarm!

Ideene var mange, men alle ble forkastet siden samboeren la inn veto. Ingenting annet en klassisk jul, var av interesse! Hva gjør en ikke for å bevare juleidyllen hjemme…? 

Jeg har pønsket ut en skummel plan som jeg også kan leve med. Dessuten er prikker alltid et godt alternativ. Nemlig!

8 kommentarer
    1. Sorry kjære, men strømper med oransje retroblomster hører ikke hjemme i jula…
      I jula skal ting være julete/klisjé. Sånn er den saken.

    2. Helt enig med samboen din, jul er jul. Vi må få se resultatet når de er ferdigstillt. Spennende. :))
      Ha ei finfin julete uke.

    3. Liv: Joda, jul er nå en gang jul 🙂 Tror strømpen blir sprek likevel. Oppdatering kommer etterhvert.

      Ha en fin fin uke du også, med eller uten juleinnslag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg