Mariusgrytekluter med usynlig begynnelse og slutt

I disse adventstider er det mye hemmelig som produseres, og ikke alt kan publiseres. Bestemor er ikke å finne på internett, så julegaven hennes kan jeg vise frem.

Jeg har strikket Mariusgrytekluter i Mandarin Naturell, et garn i 100% boull, og jeg har brukt pinner med nummer 3. Jeg har lagt opp 108 m, og resultatet måler ca 20x 20 cm.

Jeg startet nederst på gryteklutene med denne oppleggsmetoden. Den strikkes fra begge sider, som blir bunnen, også strikker jeg rundt og rund.

Den røde kanten er ikke felt av, men sydd/masket sammen med maskesting. Hempa er heklet med luftmasker og fastmasker, av resten av “sytråden”, også er enden festet inni hempa.

Slik blir grytekluter uten begynnelse og slutt til. Dette kan til og med få en erfaren strikker til å klø seg i hodet og fundere på hvordan dette henger sammen!


 

Lik gjerne Strikkepikenes facebookside. En enkel måte å få med seg alle mine innlegg på.

14 kommentarer

Siste innlegg