Linux-votter

Det var ikke bare Linux-grytekluter som fant veien under juletreet i 2013, det var også et par votter prydet av pingvinen Tux. Jeg fant disse vottene som jeg brukte som utgangspunkt til vottene jeg strikket.

Etter en del research fant jeg ut at det opprinnelige vottene manglet første nummeret i rekka. Dette fiksa jeg med å velge tynnere garn, tynnere pinner og flere masker. Så på min versjon er alle 8 sifferene med. Vottene fantes med både teksten I love you og you rock, følte jeg ikke var helt passende å ha som inni-hånden-tekst til min samboers svoger. Siden de skulle gis bort til jul, bestemte jeg meg for å gå for teksten god jul, nøytralt og hyggelig.

Vottene er strikket i Baby Ull fra Sparkjøp, på pinner nr. 2,5. Jeg har lagt ut min versjon av vottene på strikke- og heklesamfunnet Ravelry. Vil du strikke samme finner du mønsterdiagrammet her.

Selv om jeg gikk løs med binary translation, oppdaget jeg etter første vott var strikker, at teksten var blitt @god@jul@. Det var en null og et ett-tall som på magisk vis hadde byttet plass… Dette er selvsagt nå rettet opp i mønsterdiagrammet, men vottene jeg strikket fikk være slik. Det ble rett og slett ikke tid til å gjøre noe med det, før dem ble gitt bort. Siden det ikke er noen opplagt feil, lot jeg det passere.

Det er veldig fint at konkludere med at det ikke er alltid de dyreste julegavene som slår best an!


#linux #tux #geekmittens

Lik strikkepikens facebookside da vel! 

15 kommentarer

Siste innlegg