Strikkeutstyrsveske til meg selv

Nå har jeg tatt meg tid til å lage en strikkeutstyrsveske til meg selv. Tidligere har mamma, svigermor og samboerens mormor fått. Det har jeg skrevet om her og her.

Stoffene er nøye utvalgte, både med garnnøster og hjerter. Hjertestoffet kjøpte jeg for sikkert 10 år siden på en tur til Oslo. Tøyet med garnnøster er kjøpt på Etsy og er å finne her.

Jeg har tidligere skrevet om å sy tittekant med kroklisse og den bloggposten er å finne her.

Som pynt og viktig budskap har jeg sydd på en Hand Made-lapp, med en av symaskinenes pyntesømmer. Merkelappen er også kjøpt på Etsy og er å finne her. Så har jeg pyntet opp med resteknapper for å binde fargene sammen. 

For å gjøre glidelåsen enklere å få tak i, har jeg hengt på en sakse-charm. Dette er nok et Etsy-kupp og den er å finne her. Gamle skreddersakser har utvilsomt sin helt egne sjarm!

,

Nåleputen i quiltevat er uvurderlig. Kjempekjekk! Her kan nålene ha hver sin plass og klaffen kan jeg lukke med trykknapper, slik at jeg ikke stikker meg når jeg leter etter noe annet.

For når sant skal sies, har det blitt mye nyttig stash etter hvert. Kjekt å ha alt på en plass, som i tillegg er lett å ta med seg, på strikkekafe eller hvor jeg en måtte legge turen!


Lik gjerne strikkepikens facebookside og få med deg alle bloggpostene!

18 kommentarer

Siste innlegg