Vekter til tøy og mønster

Jeg kom over en kjempefin idé på Pintrest om hvordan jeg kunne lage kjappe, kjekke, praktiske og ikke minst rimelige vekter til tøy og mønster. Slik kan jeg lure meg unna knappenåler og saks, til fordel for vekter og rullekniv. 

Jeg har brukt sekskantmuttere med diameter 36 mm fra Biltema. Disse har jeg kledd med strimler av hvitt bomullstøy av billigste sort. Dette for å beskytte mot skarpe kanter.

Jeg valgte hvitt slik at det ikke skal bli noen uhell med eventuell avfarging. 

En stripe på 2 x 100 cm, viste seg å være akkurat passe til 1 mutter. Stripen ble viklet rundt mutteren og limt i enden. 

Ikke akkurat noe prakteksemplar, men praktiske og greie. Så nå har jeg 10 kjekke vekter til under 100-lappen!


 #sytilbehør #mønstervekter #tøyvekter #vekter

10 kommentarer

Siste innlegg