Små Fanakofter neste!

Jeg har påtatt meg å strikke 2 små Fanakofter med rundfelling i str. 8-10 år. Tvillingkofter til tvillingjenter. 

Oppskriften finnes i Familiens spesialblad om Kofter eller i Sandnesgarn sitt hefte Tema 38 Norske Ikoner og er nummerert med modell 6. Koftene strikkes på pinne nr. 2,5 og 3.

Garnvalget har falt på Baby Merino fra Drops i fargene 02 natur og 35 mørk lilla. Nydelige farger! Jeg har ikke strikket med dette garnet før, men jeg har derimot strikket mye med storebroren Merino Extra Fine som jeg liker godt. Dette blir spennende!

4 kommentarer
    1. Fanakofta er vakker 🙂 Jeg har en som min bestemor strikket til meg for mange år siden. Hun forlot oss høsten 2009, så det er et fint minne å ha 🙂 Strikker sjøl også, men med 4 barn i alderen 0-6 år, er tiden til strikking litt begrenset…
      Veldig fin blogg, forresten 🙂 Blir nok å følge med her fremover og blad litt rundt i arkivet ditt 🙂

    2. brillemamma: Ja, helt enig! Fana er nok min favorittkofte!

      Da har du jo flere flotte modeller å strikke til, når det blir tid 🙂

      Takk 🙂 Du er hjertelig velkommen innom når det måtte passe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg