Coco-topp med symaskinprint

Venninena mi fyller atter en gang år og det er tid for bursdagsgave. Og siden hun er helt spesiell og vi deler interessen for søm og klær har denne ideén lagt å lurt helt siden tidlig på nyåret.

Stoffet heter Sew in Love og er fra Lillestoff, og jeg kjøpte det i sin tid hos uglemor

Mønsteret jeg har brukt er Coco fra Tilly and the buttons, som var med i første sesongen av Sewingbee UK (symesterskapet som har gått på NRK1). Dette mønsteret er mitt favorittmønster og er flatterende på en kvinnekropp med litt former. Mitt første forsøk på dette mønsteret var trekløvertoppen min.  

Siden den tid har jeg lagt til noen endringer, som rund hals, korte ermer og innsnitt i ryggen. Skjorta er sydd på vanlig symaskin med elastisk søm og lagt opp med tvillignål.

Jeg har tidligere sydd flere kjoler etter dette mønsteret som knall rosa kjole i jersey, petrolfarget jerseykjole, retro blomsterkjole, prikkete jersykjole og kjole med døde fisker på.

Glidelåsrosen har jeg også laget selv, og fant ut at det måtte bli det perfekte tilbehøret til denne skjorta. 

Heldigvis har jeg en del stoff til overs, for jeg har nemlig fryktelig lyst på noe med dette mønsteret på!


 

#sewinlove #uglemor #COCO 

Lik strikkepikens facebookside da vel!

4 kommentarer
    1. Denne ble fin, sikkert godt tatt i mot også! Jeg husker Tilly, det var henne jeg heia på. Men Ann som vant var jo helt utrolig flink altså!!

    2. Sarah: Takk! Det ble full klaff 🙂 Har heldigvis mer tøy, så skal sy noe til meg selv også. Helt hva vet jeg ikke… 😛

      Ja, jeg også. Ann gjorde alt slik det skulle gjøres. Fantastisk håndverk! Helt greit at hun vant når det ikke ble Tilly, spør du meg 🙂 Håper jeg blir sånn en dag. Ganske kult å være over 80 og vinne realityshow 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg