Julegavene jeg har fått i år

Jula er her igjen og årets jul feires hjemme til mamma, pappa og resten av familien min. Jeg har fått masse god mat og masse gaver!

Et bra utvalg!

Jeg har fått Agnes symønster fra Tilly and the buttons. Jeg har tidligere sydd masse kjoler og topper av Coco-mønsteret fra samme dama. Hun har enkle feminine mønster med gode forklaringer. 

Sammen med gavekortet på den lokale garnbutikken, (som kommer meget godt til nytte!) lå det er nøste med Smart fra Sandnesgarn  i en nydelig rødfarge.

Passende ørepynt fikk jeg også. Disse kommer helt fra Spania og er å finne Otro Mundo BCN. Jeg simpelten digger disse og rødt er jo en klassiker!

En bok jeg hadde ønska meg var boka Top down: Reimagining Set-In Sleeve Design av Elizabeth Doherty, den tar for seg hvordan sømløst sette inn formsyddearmer i strikkejakke, altså strikkes armene direkte fra armshullene. Jeg syns dette er den beste armefasongen for de er både flatterende å ha på og har god passform, selv om jeg aldri har strikket dem fra toppen og nedover, men jeg ser veldig frem til å fordype meg i dette temaet!

Så fikk jeg to fine reflekser fra seeme nøste blå og sorte får. Fra tidligere har jeg Hvit perle Selbu og Sorte får Selbu fra samme firma. Syns dette er en kjempefin og personlig måte å bli sett på!

Noe jeg ikke har sett før og er nå eier av er strikke-adventskalender fra Arne & Carlos fra Dalegarn.

Kofteboken 2 hadde også funnet veien under juletreet, Boka er i samme koselige stil som den første. Jeg syns fortsatt at den originale Kofteboken trumfer oppfølgeren, men jeg blir helt sikkert å strikke noen kofter fra denne også for den er flott! 

Kalenderen inneholder 24 ulike mønster på julekuler. Jeg har tidligere ikke kasta meg jo julekule-bølgen, men jeg syns de er litt morsomme, så det er fullt mulig jeg må prøve meg på dem til neste år. Dette må jo være den ultimate måten å kvitte seg med restegarn på…?

Så har jeg fått en silikonmatte til å beskytte bordplaten når jeg lakker neglene. Denne tåler både neglelakk og neglelakkfjerner, Den kan i tillegg brukes til å lage mye fin neglekunst. Den er å kjøpe hos uberchicbeauty.com

Her er en nærmere instruksjon på hvordan matta kan brukes. Jeg gleder meg til å ta den i bruk!

Selv om dette ikke er helt strikkerelatert kommer den med som hobbyartikkel. Dette er et bakevare-stempel slik at det kan stå homemade på kjeksene jeg baker. Det er jo egentlig litt tull, men samtidig en ganske koselig detalj og de fleste vet jo at jeg er rimelig opphengt i detaljer, så denne falt i smak!

Inga er selvfølgelig med der jeg ferdes, og her ligger hun i yndlingsstolen sin med saueskinn og bare chiller mellom turene hun er ute og fanger mus. Både to- og firbente har godt av litt avveksling og juleferie. Fortsatt god jul og godt nytt år!

7 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg