Rød jersey – The out and about dress

Jula er vel overstått og jeg har ikke bare fått mye fint, men jeg har også gitt bort et og annet selv også. Jeg syns det er stas å gi bort gaver som er skreddersydd til mottaker.

Så til min gode venninne har jeg sydd The out and about dress fra Sew Caroline. Ideen kom fra at hun beklaget seg over at det var vanskelig å finne tak i hverdagskjoler i spreke farger, noe jeg er veldig enig i og mye av grunnen til jeg begynt å sy selv igjen i stor skala. 

Hele kjolen er sydd med elastisk søm på en vanlig symaskin. Alle oppleggskanter og stikningen er sydd med tvillingnål. Dette sørger for en elastisk halskant som ligger fint og har et profft uttrykk. 

Skjørtet er sydd med rynketråd på tradisjonelt vis. Jeg hadde egentlig planer om å sy strikk i livet, etter jeg kom over denne bloggposten, men jeg kom frem til at det strikket jeg hadde tilgjengelig ikke var elastisk nok. Men to rynketråder og elastisk søm fungerer helt fint det også!

I tillegg til kjolen kjøpte jeg et sjal til med sauer på. Det fant jeg på ebay når jeg søkte på sheep scarft. 

I fjor fikk jeg sauesmykke til henne til jul, og det kom jo etterhvert frem at hun kunne tenke seg et slikt selv.

Dette er ikke første gangen jeg syr denne kjolen, jeg har en identisk rød en og en litt annen i lilla. Kjolene mine er veldig mye bruk og veldig fine inne i kofter på vinteren med ullstrømpebukse og støvletter til.

Både fargen rødt og sauer er jo en klassiker. Og det er gøy å gi fra seg et komplett antrekk!

4 kommentarer
    1. Så flink du er ! Kjolen var kjempefin!
      Moro å se saue-skjerfet. Jeg kjøpte meg akkurat likt i rødt da jeg var i London nå i høst. Synes det er skikkelig kult, og det passer jo supert til kjolen!
      Godt nytt år til deg!
      Klem fra Guri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg