Amber mamma-topp

Min beste venninne har hatt bursdag, og siden hun snart skal bli mamma tenkte jeg at jeg måtte finne på en gave som er relatert til det.

Mønsteret heter Amber Nursing & Maternity Top og er fra Megan Nielsen.

Jeg hadde egentlig tenkt å sy en rød topp med hvite prikker, men slik jersey fant jeg ikke tak i. Og siden jeg vet at venninna mi er veldig glad i lilla, så da ble det en hybrid. Tøyet kjøpte jeg i sin tid fra Olivias.no. Det var viktig for meg å sy noe som er praktisk, flatterende og som ikke finnes i hver eneste kjedebutikk.

Både overdel og underdel har legg som former plagget på en pen og enkel måte.

Det ser ut som om det er sydd en en singlet under….

… men en hel singlet er det ikke. Denne mønsterdelen er omtalt som modesty panel og en snedig anretning slik amming kan foregå diskré. 

Alle sømmer er sydd med superstrech-søm, mens kantene er faldet med tvillingnål.

Baksiden er helt enkel.

Jeg prøvde toppen på meg selv og den passa faktisk veldig fint, eneste jeg syns den var litt lang, men det kommer nok av at jeg ikke er gravid selv. Jeg har mine tvil om at det en mulig å få en veldig stor gravidmage inni denne toppen, men jeg tror den blir veldig fin til tiden etterpå!


#amber #nursingtop #maternitytop #MeganNielsen

Lik strikkepikens facebookside da vel!! 
 

2 kommentarer
    1. Hvordan fikser du sårkantene på sømonnet på jersey? Har du overlockfunksjon på symaskinen din, kanskje.

    2. Yvonne: Lar dem være, dem rakner ikke uansett. Har overlockfunksjon på symaskin, men har ikke testa den. Jeg har brukt masse jerseyplagg jeg har sydd selv og rakning har ikke vært noe problem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg