En liten pikekjole

Sist søndag ble dagen brukt i barnedåp til lille Ellie, datteren til et vennepar av oss. Og når en er invitert i slikt storfint kalas må en jo ha med seg en liten gave. I den anledning har jeg strikket en pen liten pikekjole i ull.

Oppskriften er fra det svenske strikkebladet Kreativ stickning nr. 9 fra 2010. Størrelsen på settet er 9-12 måneder. Kjolen er strikket i baby ull fra Saprkjøp i fargen støvet rosa nr. 883. Pinnene jeg har brukt er nr. 2,5 og nr. 3.

Bærestykke i rillestrikk og med hullrader, enkelt og fint! Veldig greit med knepping på skuldrene. 

Sukkersøte hjerter i dobbel perlestrikk.

Kjolen er litt enklere på baksiden.

De små sokkene er henta fra boka Myk Start og er strikket i størrelsen 9-12 måneder. Jeg har bytta ut silkebånd med en praktisk strikk, for å sørge for at de henger godt på foten. Jeg har også heklet rundt samme kant som på kjolen. 

Alt mønsteret i sin prakt!

Denne dagen, 24.juli, var også 10-års jubileum for meg og kjæresten. Her er vi kledd i finstasen, i matchende antrekk, og klar for barnedåp. Det er litt rart å tenke på at vi har vært kjærester i hele 10 år!

12 kommentarer

Siste innlegg