Flytteplanlegging og Swallow Tail Mittens på pinenen

Etter at vi kjøpte oss hus for en liten måned siden dreier dagene seg hovedsaklig om pakking, planlegging og administrering, samt litt strikking. Nå har jeg Swallow Tail Mittens på pinnene. Delikate pulsvarmere, i form av gratis oppskrift, ergo flere flotte fluer i en smekk!

I oppskrifta var det anbefalt ullgarn som hadde ca 202 meter pr. 50 gram og pinner nr. 2,75. Siden jeg ikke hadde noen av delene her hjemme, valgte jeg å gå for tynn merino fra Sandnesgarn som er ca 175 meter pr. 50 gram og pinner nr. 2,5. Fargen er gråmelert nr. 1042, samme fargen som jeg strikket denne Nancykofta i. 

Jeg fant ut at dette i teorien skulle stemme sånn noenlunde med strikkefastheten som var oppgitt i oppskrifta. Selv om jeg (nesten) alltid anbefaler å strikke prøvelapp for å teste strikkefastheten, er dette så lite et plagg at selve plagget fungerer som prøvelapp. Mine teorier ser ut til å slått til frem til nå! 

Vi har laget oss egen flyttebok der vi noterer ned ting vi må huske på.

Det var en lettelse å sende inn flyttemelding til skattetaten på mandag, så nå er flyttingen offisiell! Selv om vi har bodd på samme sted i 9 år, kjenner jeg ikke det blir det minste vemodig å flytte fra den lille leiligheta vi bor i nå. Det er selvfølgelig noen naboer som vil bli mer savnet enn andre, og det syns jeg er litt vemodig. 

Nå er det bare en og en halv uke til vi overtar nøklene og huset, kanskje mindre om vi er heldige. Vi gleder oss veldig til å kunne begynne å bære ut ting herfra og inn i huset, og få virkelig begynt på flyttinga. Vi er i alle fall helt klare for å ta fatt på en ny epoke i livet!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg