Liten Setesdalsgenser neste

Fadderbarnet vårt har fylt et år og jeg har lenge hatt planer om å strikke en liten genser. Jeg har tittet innom garnlageret for å finne garn som passer til oppskrifter jeg har og hadde lyst til å strikke. Valget falt på Setesdalsgenser, mulig det blir lue, sokker og votter i tillegg – om jeg har nok garn, vi får se!

Den mørkeste rosafargen er baby ull fra Europris, i sin tid kjøpt fordi fargen var utgående. Den lys rosa er derimot fra Sparkjøp i fargen støvrosa nr. 883. Oppskrifta er fra Rauma Design Baby 26 Rundfelling, et koselig hefte med mange fine oppskrifter. Jeg har tidligere strikket dette Nordlandssettet fra samme hefte.

Jeg har begynt på genseren med maskeantallet til str. 18 mnd, men følger centimetermålene til str. 2. Samtidig har jeg valgt å strikke genseren på et halvt nummer tykkere pinner enn hva som er anbefalt i oppskriften, nå nr. 2,5 og nr. 3. Slik blir genseren ca like stor som i oppskriften, samtidig som jeg får den strikkefastheten jeg foretrekker. Jeg har tidligere skrevet ned mine tanker om strikkefasthet HER. Dette er kun basert på personlige preferanser. 

Det er i alle fall deilig å strikke noe i så spreke farger!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg