Felleskjøpsdress til baby neste!

Et litt annet prosjekt har meldt seg og det er i grunn litt spennende! Det har kommet inn en forespørsel om jeg kunne strikke en god og varm ulldress inspirert av agronom-uniformen Felleskjøpsdressen.

Jeg sier ikke neitakk til en utfordring, og etter en solid porsjon googling og research var jeg plutselig i gang!

Jeg har planer om å ta utgangspunkt i oppskriften fra Sandnesgarn på Telemarksdress, som passer til garnet smart. Oppskriften er å finne i heftet Klassikere Baby tema 30.

Jeg har kjøpt en liten t-skjorte fra Felleskjøpet, som jeg planlegger å sprette logoen av, for deretter sy på den ferdige dressen, siden det ikke fantes løse logomerker å få kjøpt. Jeg kjøpte t-skjorta først og tok den med i garnbutikken slik at jeg kunne plukke ut det garnet som varm mest likt i fargene.

Garnvalget falt på Smart fra Sandnesgarn i fargene maisgul nr. 2015, olivengrønn nr. 9645 og grønn nr 8264. Jeg har også sett meg ut noen finfine grønne og gule traktorknapper som jeg tror blir å passe perfekt til denne dressen. 

Kanskje ikke så utfordrende rent strikketeknisk, men spennende blir det likevel og se om jeg får til en barnevennlig variant av den klassiske Felleskjøpsdressen!

 

6 kommentarer
    1. Hei. Så spennende da😀. Det kommer til å bli en flott dress. Venter i spenning på å se resultatet😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg