Romjulsstrikk – julekuler fra Arne og Carlos

I fjor til jul var første jul i nytt hus og første år med juletre. Siden høsten ble travel med flytting og organisering, så registrerte jeg at det aller meste av pynten var kjøpt og da ble ikke tid til å lage noe. Å lage julepynt til andre tider enn rundt jul fremstår for meg som litt feil, så i romjula skulle det bli julekuler – for før jul ble det ikke nok tid.

Jeg tenkte egentlig jeg bare skulle teste ut denne finurligheten som ble så populær tilbake i 2010, for å se om dette var gøy, og jeg konstaterer at dette er noe som er lett å bli hekta på for det er morsomt. Dette er et supert prosjekt til å bruke opp restegarn på, om flere argumenter skulle være nødvendig. 

Mesteparten av oppskriftene er fra Arne og Carlos sin bok Julekuler, noen er fra julekalenderen radarparet hadde med Dale Garn for noen år siden og de siste er fra Pinterest. Kulene er strikket på pinner nr. 3 og garnet jeg har brukt er Finullgarn fra Rauma i fargene rød nr. 418 og hvit nr. 400.

Årets jul har vi feiret hjemme til mine foreldre og familien – men nå blir det godt å komme hjem igjen til hverdagene igjen. Godt nytt år alle dere fine folk der ute!