Mer ullsokker...

I 2013 har jeg strikket mengder av sokker, primært sett til den manlige delen av slekta. Nå kan jeg vise fram nok et par. 

Disse er stikket i Sportsragg fra Sparkjøp, på pinner 3,5 og oppskriften er min egen. Den er å finne her.

Jeg har brodert navn/tittel i for at sokkene ikke skal stikke fra sin eier.

Sokkene måtte få svarte tær, for det gikk rett og slett tomt for det grå garnet. Greit å variere litt, selv om dette er brukssokker og ikke prydsokker!

8 fine kommentarer

Fru Stussli

24.09.2013 kl.14:43

Knallfine!! Du er så flink både til å strikke og til å ta lekre bilder som viser frem alt det fine du lager!

Strikkepiken

24.09.2013 kl.14:50

Fru Stussli: Takk :) Nå må jeg innrømme at jeg tar meg av strikkingen, samboeren er prøvekaning, jeg lager komposisjonene til bildene og samboeren tar seg av fotografering og teknikker :) Så jeg kan ikke ta æren for alt, men skal gi han et ekstra klapp på skulderen :)

Liv

24.09.2013 kl.16:58

Sokker er alltid en kjekk gave både å gi og få. Lurt med forsterket såle, jeg har stoppet under hælen. Kjekt med sånne tips. Det er det som gjør at jeg er en ivrig bloggleser. :)) Ha en fin tirsdagskveld.

Greta

24.09.2013 kl.17:31

Gode og fine sokker dette. Kjekt med egen oppskrift. Du er jo så flink

Strikkepiken

24.09.2013 kl.17:37

Liv: Må si meg enig i at sokker er veldig greit å ha på lur, både i gaveeske og i klesskapet. :)

Kjempestas med faste lesere som er flink til å legge igjen kommentarer. God tirsdagskveld til deg også :)

Strikkepiken

24.09.2013 kl.17:38

Greta: Takk for det :) Ja, etterhvert som man får erfaring legger man til gode råd og trekker fra det som ikke fungerer. Det er vel slik personlige oppskrifter ofte oppstår :)

geEren

24.09.2013 kl.18:28

Gode sokker som kommer til å varme nå framover

^^^^ flotte bilder :)

Strikkepiken

24.09.2013 kl.20:51

geEren: Taaakk :)