Enkel alpelue i alpakka

Jeg er egentlig ikke et menneske som er glad i å bruke luer, men av og til må jeg erkjenne at håret mitt kommer til kort og det må en lue til for ikke å fryse ørene av meg. Derfor har jeg strikket meg en enkel alpelue i alpakka. 

Oppskrifta er henta fra Grunnoppskritene til hele familien i Strikkeboka av Gerd Fjellanger. 

Kofta som jeg har på meg har jeg selv komponer og strikket tidligere i år. Den skriver jeg om i bloggposten Min helt egen Fanatrøye/kofte med rundfelling.

Garnet jeg har brukt er DROPS Alpaca i fargen tomatrød nr. 3900. Det gikk med ca 100 g, og lua er strikket på pinner nr. 2,5 og 3. En veldig grei og enkel sak.

Jeg har alltid funnet mye inspirasjon i den vakre naturen og friluftstradisjonene vi har her til lands. Det er faktisk ganske bra å være norsk!

19 fine kommentarer

strikkogtov

03.02.2014 kl.18:08

Kjempefin lue. :) Veldig praktisk med ei lue som man slipper å "presse" ned på hue.

Fru Stussli

03.02.2014 kl.18:20

Den var stilig!!! Og du kledde den kjempegodt!!

Oldemorbloggen

03.02.2014 kl.19:03

Hadde eg no kledd alpeluve, skulle eg ha strikka meg ei, eg syns dei er fine. Du var fin i di.

Strikkepiken

03.02.2014 kl.19:05

strikkogtov: Takk :) Jeg har ingen sans for "klaustrofobiske" luer :)

Strikkepiken

03.02.2014 kl.19:06

Fru Stussli: Takk takk :) Men liker fortsatt ikke å bruke lue :P

Strikkepiken

03.02.2014 kl.19:06

Oldemorbloggen: Takk takk :) Det finnes jo mange andre fine luer du sikkert kan strikke :)

Annepålandet

03.02.2014 kl.23:50

Det var en fin lue! Og kofta di er jo noe av det fineste jeg har sett - og ikke nok med det, den matcher jo himmelen perfekt på disse bildene! Flotte bilder av deg og den norske natur!

Liv

04.02.2014 kl.08:24

Du kan trygt bruke lue, kledelig var den. Jakka di er jo helt unik og så fiiiin.

Såg iskaldt ut hos deg, en skikkelig norsk vinterdag.

Vi har det godt, det kan vi enes om. :)) Hvem hadde klart seg uten fire årstider? Er jo det som gjør naturen ekstra spennende.

Ha en fin tirsdag.

Lisbeth

04.02.2014 kl.10:41

Den kledde du fint, ha en flott strikkeuke, klem fra Beth

Strikkepiken

04.02.2014 kl.14:52

Annepålandet: Takk takk <3 kofta mi er en favoritt :)

Strikkepiken

04.02.2014 kl.14:54

Liv: Takk takk :) Det er ikke så kaldt her nå, for her her det plussgrader og regn faktisk. Bildene er tatt for en stund siden. Ja, hver årstid har sin sjarm :)

Fin fin tirsdag til deg også :)

Strikkepiken

04.02.2014 kl.14:55

Lisbeth: Takk for det :) Hver uke er stort sett en produktiv strikkeuke :P

Kreativ uke til deg også :)

idapanotten

06.02.2014 kl.20:36

Den der var skikkelig fin, sånn vil jeg også ha selvom jeg allerede har litt for mange luer :)

Strikkepiken

06.02.2014 kl.21:56

idapanotten: Takk takk :) Da har du en gyldig unnskyldning til å skaffe deg en til :)

idapanotten

07.02.2014 kl.13:56

hehe, ikke sant :) men hjelper mamma med å strikke gensere til ungene til søsknene mine så må nok vente litt med den lua :)

Strikkepiken

07.02.2014 kl.15:24

idapanotten: Pft... Du kan sikker snik-strikke på den litt innimellom :P

idapanotten

07.02.2014 kl.16:42

hehe, tror ikke det går. holder på å pusse opp hobbyrommet mitt også :P så har litt å holde på med foreløpig :P

Strikkepiken

07.02.2014 kl.17:30

idapanotten: Jaja... Da har du jo noe fint å drømme om i mellom tiden :)

idapanotten

07.02.2014 kl.19:15

Jepp det har jeg :)