Enkel alpelue i alpakka

Jeg er egentlig ikke et menneske som er glad i bruke luer, men av og til m jeg erkjenne at hret mitt kommer til kort og det m en lue til for ikke fryse rene av meg. Derfor har jeg strikket meg en enkel alpelue i alpakka.

Oppskrifta er henta fra Grunnoppskritene til hele familien i Strikkeboka av Gerd Fjellanger.

Kofta som jeg har p meg har jeg selv komponer og strikket tidligere i r. Den skriver jeg om i bloggposten Min helt egen Fanatrye/kofte med rundfelling.

Garnet jeg har brukt erDROPS Alpacai fargentomatrdnr. 3900. Det gikk med ca 100 g, og lua er strikket p pinner nr. 2,5 og 3. En veldig grei og enkel sak.

Jeg har alltid funnet mye inspirasjon i den vakre naturen og friluftstradisjonene vi har her til lands. Det er faktisk ganske bra vre norsk!

19 fine kommentarer

strikkogtov

03.02.2014 kl.18:08

Kjempefin lue. :) Veldig praktisk med ei lue som man slipper "presse" ned p hue.

Fru Stussli

03.02.2014 kl.18:20

Den var stilig!!! Og du kledde den kjempegodt!!

Oldemorbloggen

03.02.2014 kl.19:03

Hadde eg no kledd alpeluve, skulle eg ha strikka meg ei, eg syns dei er fine. Du var fin i di.

Strikkepiken

03.02.2014 kl.19:05

strikkogtov: Takk :) Jeg har ingen sans for "klaustrofobiske" luer :)

Strikkepiken

03.02.2014 kl.19:06

Fru Stussli: Takk takk :) Men liker fortsatt ikke bruke lue :P

Strikkepiken

03.02.2014 kl.19:06

Oldemorbloggen: Takk takk :) Det finnes jo mange andre fine luer du sikkert kan strikke :)

Anneplandet

03.02.2014 kl.23:50

Det var en fin lue! Og kofta di er jo noe av det fineste jeg har sett - og ikke nok med det, den matcher jo himmelen perfekt p disse bildene! Flotte bilder av deg og den norske natur!

Liv

04.02.2014 kl.08:24

Du kan trygt bruke lue, kledelig var den. Jakka di er jo helt unik og s fiiiin.

Sg iskaldt ut hos deg, en skikkelig norsk vinterdag.

Vi har det godt, det kan vi enes om. :)) Hvem hadde klart seg uten fire rstider? Er jo det som gjr naturen ekstra spennende.

Ha en fin tirsdag.

Lisbeth

04.02.2014 kl.10:41

Den kledde du fint, ha en flott strikkeuke, klem fra Beth

Strikkepiken

04.02.2014 kl.14:52

Anneplandet: Takk takk <3 kofta mi er en favoritt :)

Strikkepiken

04.02.2014 kl.14:54

Liv: Takk takk :) Det er ikke s kaldt her n, for her her det plussgrader og regn faktisk. Bildene er tatt for en stund siden. Ja, hver rstid har sin sjarm :)

Fin fin tirsdag til deg ogs :)

Strikkepiken

04.02.2014 kl.14:55

Lisbeth: Takk for det :) Hver uke er stort sett en produktiv strikkeuke :P

Kreativ uke til deg ogs :)

idapanotten

06.02.2014 kl.20:36

Den der var skikkelig fin, snn vil jeg ogs ha selvom jeg allerede har litt for mange luer :)

Strikkepiken

06.02.2014 kl.21:56

idapanotten: Takk takk :) Da har du en gyldig unnskyldning til skaffe deg en til :)

idapanotten

07.02.2014 kl.13:56

hehe, ikke sant :) men hjelper mamma med strikke gensere til ungene til ssknene mine s m nok vente litt med den lua :)

Strikkepiken

07.02.2014 kl.15:24

idapanotten: Pft... Du kan sikker snik-strikke p den litt innimellom :P

idapanotten

07.02.2014 kl.16:42

hehe, tror ikke det gr. holder p pusse opp hobbyrommet mitt ogs :P s har litt holde p med forelpig :P

Strikkepiken

07.02.2014 kl.17:30

idapanotten: Jaja... Da har du jo noe fint drmme om i mellom tiden :)

idapanotten

07.02.2014 kl.19:15

Jepp det har jeg :)