Kreasjoner med symaskina

Strikkeutstyrsveske til meg selv

N har jeg tatt meg tid til lage en strikkeutstyrsveske til meg selv. Tidligere har mamma, svigermor og samboerens mormor ftt. Det har jeg skrevet om her og her.

Stoffene er nye utvalgte, bde med garnnster og hjerter. Hjertestoffet kjpte jeg for sikkert 10 r siden p en tur til Oslo. Tyet med garnnster er kjpt p Etsy og er finne her.

Jeg har tidligere skrevet om sy tittekant med kroklisse og den bloggposten er finne her.

Som pynt og viktig budskap har jeg sydd p en Hand Made-lapp, med en av symaskinenes pyntesmmer. Merkelappen er ogs kjpt p Etsy og er finne her. S har jeg pyntet opp med resteknapper for binde fargene sammen.

For gjre glidelsen enklere f tak i, har jeg hengt p en sakse-charm. Dette er nok et Etsy-kupp og den er finne her. Gamle skreddersakser har utvilsomt sin helt egne sjarm!

,

Nleputen i quiltevat er uvurderlig. Kjempekjekk! Her kan nlene ha hver sin plass og klaffen kan jeg lukke med trykknapper, slik at jeg ikke stikker meg nr jeg leter etter noe annet.

For nr sant skal sies, har det blitt mye nyttig stash etter hvert. Kjekt ha alt p en plass, som i tillegg er lett ta med seg, p strikkekafe eller hvor jeg en mtte legge turen!

Lik gjerne strikkepikens facebooksideog f med deg alle bloggpostene!

18 fine kommentarer

Bente

05.04.2014 kl.15:41

S flott den var :-)

Jeg lurer p hvordan du oppbevarer strikkepinner? Har selv en stor samling og de ligger litt strdd i en kiste s jeg prver finne en lur mte oppbevare de p.

Synes bloggen din er kjempeflott.

Klem

ritahobbyfoto

05.04.2014 kl.15:51

s fin og praktisk den var :)

god helg :)

Strikkepiken

05.04.2014 kl.16:00

Bente: Takk for en hyggelig kommentar :)

Det har jeg skrevet litt om i et eldre innlegg. http://strikkepiken.blogg.no/1339866573_strikkepinneoppbevari.html Men jeg er ikke helt fornyd med dette systemet, s planlegger sy en strikkepinnemappe som passer til strikkeutstyrsvesken min, da til strmpepinner. Jeg er veldig glad i rundpinnemappa mi fra Stoff og stil! Her har jeg skrevet hvilke lengder jeg har for hver p hver pinnetykkelse. :)

Strikkepiken

05.04.2014 kl.16:01

ritahobbyfoto: Takk :) god helg nskes i retur :)

Fru Stussli

05.04.2014 kl.16:17

S smart! Er jo s greit nr man skal reise osv. Garnste som sitter fast i hrbrsten og saksen i vesken er jo like irriterende hver gang :-D

Ha en strlende lrdag!

Strikkepiken

05.04.2014 kl.16:27

Fru Stussli: Haha! Stemmer :)

Flott lrdag til deg ogs :)

fjellgeitbundingen

05.04.2014 kl.16:38

Hei, s fin og praktisk den var. Og veldig fine gaver. Er nok ikke s flink sy. Mtte ha ftt hva jeg gjr trinn for trinn for laget noe snt...

Strikkepiken

05.04.2014 kl.16:52

fjellgeitbundingen: Takk :) Ja, dem har vrt populre s langt! Vi m alle begynne en plass. Mtte ogs ha det trinn for trinn nr jeg begynte sy :)

Birgitte

06.04.2014 kl.19:35

Det er kjekt med slike praktiske vesker! Gjennomfrt til minste detalj - som alltid :)

Strikkepiken

06.04.2014 kl.21:19

Birgitte: Helt klart - takk :)

Line Kristine

07.04.2014 kl.01:00

Kjempefin veske! Ogs s snedig ha alle snn duppeditter samlet! :)

Strikkepiken

07.04.2014 kl.15:11

Line Kristine: Takk takk :) Ja, jeg liker brukskunst :)

Huldr

08.04.2014 kl.16:07

S utrolig fin og gjennomfrt den var, med masse ste og smarte detaljer! Helt i min smak. (Hadde helt klart kjpt en snn av deg hvis du laget for salg!)

Strikkepiken

08.04.2014 kl.18:07

Huldr: Takk for en veldig hyggelig kommentar :) Forelpig blir det bare en slik og den skal jeg ha :)

Huldr

08.04.2014 kl.20:20

Ja, det skjnner jeg godt! Tenkte jeg bare ville nevne det :) Og jeg synes det er flott av deg at du legger linker til hvor du har kjpt materialer etc. s man evt kan prve noe lignende selv. I det hele tatt har du en blogg full av ressurser og inspirasjon!

Strikkepiken

08.04.2014 kl.22:22

Huldr: Det er alltid de beste komplimentene at folk kunne tenke seg selv det jeg lager, og snt er VELDIG stas :)

Jeg prver vre flink linke, for det hadde jeg likt om jeg ble inspirert av noe jeg hadde sett. Da er det ingenting som er mer irriterende en lete opp og ned og alle veier, for s ikke finne det jeg leter etter...

Bra du liker det jeg skriver :) Du er hjertelig velkommen innom nr det mtte passe :)

Tea

09.04.2014 kl.09:36

Kjempe fin veske, hvordan laget du den? Har lyst prve meg p en snn:-)

Strikkepiken

09.04.2014 kl.20:40

Tea: Takk :)

Ta en titt p denne tidligere bloggposten http://strikkepiken.blogg.no/1370190829_ny_sminkepung_i_retro.html