Mine oppskrifter

Turkise perlepulsvarmere

Jeg bruker en god del tid pPintrestog der kom jeg over et bilde av pulsvarmere med perler p. Jeg har hentet inspirasjon fra dette bildet og laget en oppskrift.Garnet jeg har brukt erInca Alpakka fra Raumai fargen turkis, nr. 008.

Tidligere har jeg strikket et lilla par pulsvarmere i et annet mnster og det har jeg skrevet om her.Slike pulsvarmere strikkes i rillestrikk og perlene legges mellom maskene, p vrangsiden.

Ferdige ml: Lengde 13 cm og omkrets 15 cm (barnestrrelse)

Alapkkagarn 50 g = 175 m

700 stk 3 mm perler i slv (ca 40 g)

24 stk 3 mm perler i gunpowder

Strmpepinner nr. 2 og en liten rundpinne nr. 2

Sytrd og nl til perlene

Strikkefasthet: 27 masker/60 pinner = 10 cm rillestrikk

Tre p perlene slik:

(39 slv, 1 mrk, 5 slv, 1 mrk, 36 slv, 1 mrk, 6 slv) x 4 = 1 pulsvarmer

Legg opp 36 m med midlertidig opplegg, og begynn rett p mnsteret. Strikk radene (1-20) x 3 og deretter 1-19. Fell av med 3 needle bind off p siden der det ikke er perler.

For f pulsvarmere som som passer til en strre omkrets, kan det strikkes et mnsterdiagram 1-2 gang til. Hver mnsterrapport mler ca 3,75 cm. Husk beregne ekstra perler til dette.

Jeg syns disse ble riktig s snertene! Men jeg m innrmme at det var i overkant spennende strikke med perler i to farger, for se at det stemmer med plasseringa i mnsterdiagrammet. Mine kalkulasjoner skulle vise seg stemme godt. Og et passer jo bra!

#Perlepulsvarmere #IncaAlpakka #Rillestrikk #Pulsvarmere

Lik ogs strikkepikens facebookside!

17 fine kommentarer

Fru Stussli

14.08.2014 kl.23:16

WOW!!! Det m ha vrt litt av en jobb :-O Fy flate du er s flink! My hero <3

Line Kristine

15.08.2014 kl.00:47

Ogs matchende neglelakk ogs, vettu! Her snakker vi gjennomfrt :) Pulsvarmerne ble kjempefine! Skjnner at det var nervepirrende om du hadde tredd perlene riktig, ja. Har strikket pulsvarmere med perler, men aldri prvd meg med to farger. Skal man ha to (eller flere) farger, s m jo perlene vre helt riktig tredd.

Ann-Elin

15.08.2014 kl.10:27

Kjempestilig! Gr vel an lage egne mnstre med perler ogs? :)

Unn Leirvg

15.08.2014 kl.11:36

S flott med perlene! Super-profft og forseggjort!

Ruta Ett

15.08.2014 kl.12:04

h, s vackra de r! Tusen tack fr att du delar med dig av beskrivningen. Jag blev vldigt sugen p att sticka pulsvrmare nu.

Strikkepiken

15.08.2014 kl.14:31

Fru Stussli: Taaakk <3 Neida, var ikke s skrekkelig mye jobb. I tillegg til strikking er jeg glad i diagrammer og matte :) For f perlene p rett plass begynte jeg bakerst p diagrammet og telte meg fremover.

Det er ganske s stas vre helten til "fruen" :)

Strikkepiken

15.08.2014 kl.14:33

Line Kristine: Skulle ha frem et poeng, s da er matchende negler et bra virkemiddel :)

Takk takk :) Jepp, riktig plassering er viktig :)

Strikkepiken

15.08.2014 kl.14:36

Ann: Takk :) Ja, det er ikke noe problem lage egne mnstre. Bruk ruteark, p samme mte som til strikking med 2 (eller flere) farger. Skal du bruke perler i flere farger, s begynn tell bakerst p diagrammet og tell deg fremover. Viktig tre perlene motsatt rekkeflge av hva du strikker. Lykke til :)

Strikkepiken

15.08.2014 kl.14:37

Unn Leirvg: Takk :) Perfeksjonisten i meg titter frem til stadighet :P

Strikkepiken

15.08.2014 kl.14:39

Ruta Ett: Takk :) S gy at du lar deg inspirere! Det er bare g i gang det :)

venkesstrikk

15.08.2014 kl.18:26

Disse er virkelig flotte og det er mye arbeid med alle perlene

Strikkepiken

15.08.2014 kl.18:42

venkesstrikk: Takk takk :) Litt ekstra arbeid ja, men trivelig syssel. Resultatene kommer jo umiddelbart :)

Sarah

15.08.2014 kl.21:13

S fine! Passer kanskje fint til den turkise kjolen med dde fisker p?

Strikkepiken

15.08.2014 kl.21:20

Sarah: Taaakk :) Jo, det var min "skumle" plan hele veien ;)

Sarah

16.08.2014 kl.14:33

Hallo igjen, mtte bare takke masse for de fine kommentarene fra deg p bloggen min. Varmer godt med noen tilbakemeldinger i blant :-)

Stine

19.08.2014 kl.16:04

Tusen takk for oppskrifta! Disse skal jeg prve(:

Tenk s lite som skal til, med perler og matchende neglelakk, s har man et sregent tilbehr som er skreddersydd for garderoben. S morro!!

Strikkepiken

19.08.2014 kl.16:25

Stine: Ja, gjr gjerne det! :)

Jeg er glad i matchende tilbehr. Smykker, ringer, negler, sjal, strmpebukser og pulsvarmere, er glad i alt sammen :)