Blonde-leggvarmere i tynn alpaca

I likhet med pulsvarmere er leggvarmere kjekke sm plagg som er fine til bygge p et antrekk p.

Oppskriften heter intet mindre en Classic Elite Yarns Alpaca sox leg warmers og er gratis.

Oppskriften brukte pinner nr. 3,25 og et garn som 50 g = 205 m.Jeg valgte heller bruke pinner nr. 3 og garn som 50 g = 167 m. Valget falt, ikke overraskende, p Drops Alpacai fargen natur nr. 100. En kjekk basisfarge som passer til mye i min garderobe.

Jeg valgte legge opp samme maskeantall, alts 90, med"Channel Island"-oppleggog strikke vrangborden vridd. Deretter felte jeg inn 12 masker og strikket mnsteret. Slik ble ikke leggvarmerne helt passelige, og ikke for romslige som de ble med 90 masker nedover hele veien.

I flge oppskriften mler leggvarmerne 51,5 cm nr de er ferdige. Mine ble derimot en god del kortere, men favner om sine 32 cm. Dette bde fordi jeg hadde for lite garn og fordi dette er en lengde jeg liker.

Mnsteret var ikke spesielt vanskelig strikke, men det krever en del konsentrasjon for gjre de riktige tingene p riktig plass. Etter et par rapporter er det ikke noe problem lre seg diagrammet utenat.

Veldig tilfredsstillende strikke disse, for resultatet vises jo ganske s med en gang, og det blir jo fint!

#ClassicEliteYarns #leggwarmers #leggvarmere #strikking #gratisoppskrift

Lik facebooksiden min da vel og f med deg alle blogginnleggene!

19 fine kommentarer

strikkogtov

26.10.2014 kl.08:31

De var kjempefine. Jeg skal laste ned mnsteret, s fr jeg se. Har etter hvert flere oppskrifter lagret p PC`n min som jeg har lyst til prve. Er helt enig i det du skriver om mnsterrapporter av denne typen. Man lrer seg de fort og jeg liker strikke snt mnster

Greta

26.10.2014 kl.09:30

For noen fine leggvarmere. Dei likte eg. Synd dei er p englesk, men desse m eg prve alikevel. Eg liker dei lange eg da. Men eg frys snn p knea. Spesilet det drlige. Skal skrive ut desse og prve dei s snart eg fr eller tar meg tid. Tror eg skal prve dem i silja eg da. Takk for tipset. Spr deg om det er noko eg ikkje skjnner eg, er det greit?. HA ein flott sndag vennen

Kamilla Haaland

26.10.2014 kl.10:31

s fine de var :)

Liv

26.10.2014 kl.11:33

S fantastisk fine! Jamen bra de viser og ikke er gjemt.

Lisbeth Severinsen

26.10.2014 kl.13:11

Disse var lekre !

Strikkepiken

26.10.2014 kl.13:15

strikkogtov: Jeg falt pladask for disse. Og jeg har leita internettet opp og ned og alle veier og da kom jeg over disse :) Viktig ha en buffer av planer s har en noe g ls p om en skulle bli uinspirert... :P

Strikkepiken

26.10.2014 kl.13:17

gretashobby: Takk :) Du m bare begynne p engelskoppskrifter ogs lrer du etter hver. Etter at mnsteret er etablert gr det som en lek! Spr i vei du og Silja vil sikkert egne seg fint ;)

Flott sndag til deg og dine :)

Strikkepiken

26.10.2014 kl.13:17

Kamilla Haaland: Takk :D

Strikkepiken

26.10.2014 kl.13:17

Liv: Takk og takk :) Mtte ha et par spreke strmpebukser under for f frem mnsteret skikkelig .)

Strikkepiken

26.10.2014 kl.13:19

Lisbeth Severinsen: Takk :) Luftige og lette, dessuten ser de mye vanskeligere ut strikke en hva dem egentlig er... :P

fjellgeitbundingen

26.10.2014 kl.16:11

Flott de ble. Selv er jeg ikke s begeistra for bruke leggvarmere og pulsvanter. Vil heller ha sokker og votter, men synes pulsvanter og leggvarmere kan vre fint p andre. Og kanskje jeg burde endre litt p stilen min, vre litt alternativ...

Strikkepiken

26.10.2014 kl.17:18

fjellgeitbundingen: Takk :) Aha! Jeg var slik fr ogs, men s var jeg utplassert p et teater som var iskald innvendig, der jeg skulle sy kostymer. Da dugde ikke votter for si det slik... :P S da oppdaget jeg pulsvarmerene :)
Etter som jeg har blitt mer og mer voksen har jeg brukt mye skjrt og kjoler og da blir det ofte kaldt opp etter leggene. Dessuten er valgmulighetene strre nr det gjelder fotty med leggvarmere :)

fjellgeitbundingen

26.10.2014 kl.17:59

Jaa, ser at det er litt mer sexy for si det snn. I den grad ullty kan vre kvinnelig og sexy. Burde egentlig laget en kvinnelig ullkolleksjon etter guttens smak. Hi hi, ull er iallefall unnvrlig for meg. Heller varm, enn sexy for min del. Men gjerne begge deler om mulig. Noen forslag til bekledning eller strikkeprosjekt som er begge deler?

Strikkepiken

26.10.2014 kl.18:09

fjellgeitbundingen: Haha :P Det finnes faktisk mange ullmerker som er bde kvinnelige og sexy, men disse er jo ofte litt dyre da. Ull er helt uunnvrlig her ogs, og ja varme foretrekker jeg fremfor noe annet. Men jeg liker vre velkledd og varm, det er faktisk de komponentene som inspirerer meg mest :)
Haha... N er jeg helt utenfor komforsonen min, men jeg fant en bok som het for Naughty Needles apropo sexy knitting... http://www.amazon.com/Naughty-Needles-Bedroom-Beyond-Potter/dp/B009682TTW

fjellgeitbundingen

26.10.2014 kl.18:14

Haha, litt morsomt at du kommer litt utenfor komfortsonen av dette. Burde kanskje beklage, men det ville bare vrt halvhjerta. Ja, du har vel rett i at det er mye mer kvinnelig p markedet enn fr. M ta meg en tur se p denne boka jeg da :)

Strikkepiken

26.10.2014 kl.18:33

fjellgeitbundingen: Haha! Jeg tler spass! ;) Boka er p engelsk og finnes p nett :)

fjellgeitbundingen

26.10.2014 kl.19:12

Hihi, flire, for jeg mtte selvflgelig inn se p boka. S ikke ut som det var ull som overlot s mye til fantasien. Og spesielt varm sprs det om plaggene hadde gjort deg. Kanskje varmer disse klrene mest nr de kommer av.. Skulle gjerne blad litt i boka, og det hadde vrt en artig gave til andre "strikkegale"..

Ylva TT

27.10.2014 kl.09:38

Snasne leggingsar - men er det ei form for havskumnster dei er strikka i? Eller ein avart av dette som gjer at dei held seg fast p leggen?

Strikkepiken

27.10.2014 kl.16:06

Ylva TT: Takk :) Nei, mener ikke dette er i nrheten av havskummnster. Men det er rette og vrange masker mellom mnsterrapportene som gjr dem ganske s tyelige. Dessuten har jeg ullstrmpebukser under, og de er ikke spesielt glatte :)