Fanadress neste!

Et nytt prosjekt er kommet på pinnene og her er det!

Oppskriften på Fanadressen er fra heftet Rauma Design Baby 26 Rundfelling. Jeg har tidligere strikket DETTE nordlandsmønstrede settet fra samme heftet.

Jeg har valgt å strikke vridd vrangbord i stedet for vanlig vrangbord med 1 r og 1 vr. Dette er en detalj som gir det lille ekstra.

Dressen strikkes på pinner nr. 2 og nr. 2,5. Garnet jeg har valgt er Fabel fra Garnstudio som består av 75% ull og 25% polyamid. Jeg har delt mine tanker om hvordan velge riktig garn til riktig bruk?

Det naturhvite garnet nr. 100 hadde jeg fra før, så da var det bare å supplere med den turkise fargen nr. 105, under garnsalget som var i mai. Jeg har riktignok valgt et annet garn en oppskriften anbefaler, hvordan jeg gjør det skriver jeg om HER.

Godt å ha litt sommerstrikk i spreke farger!

8 fine kommentarer

Thomas Frydenberg

19.06.2017 kl.15:00

Ser ut som en kjempefin genser, gleder meg til å se resultatet.

Strikkepiken

19.06.2017 kl.16:20

Så hyggelig at du liker barnedressen jeg strikker på! :) resultatet kommer som alltid på bloggen ;)

Helena

19.06.2017 kl.17:01

Det er så bra når du skriver hvordan du bytter garn, og hvordan du strikker.

Den ser fin ut, er det bestilling?

Strikkepiken

19.06.2017 kl.17:10

Helena: Takk for god tilbakemelding :)

Nei, ikke en bestilling :)

Hege

23.06.2017 kl.14:27

De vrangbordene blir så mye penere😀.

Så fine farger..

Spennende, siden du sier at det ikke er bestilling😉

Strikkepiken

24.06.2017 kl.00:28

Sier meg enig i det :)

Hanne

25.06.2017 kl.13:09

Det blir en flott dress, heldige den som får denne... go søndag!

Strikkepiken

25.06.2017 kl.14:36

Hanne: Så flott at du syns det :)

God søndag til deg og dine :)

30, Rana