Pulsvarmere i ny type teksturstrikk – Daisy Stitch

Det er sjelden jeg kjøper garn på impuls, men noen ganger skjer det. Jeg skulle innom husfliden i et annet ærend og når jeg kommer inn døra er det masse garn til nedsatt pris, for fargene var på vei ut av sortimentet. Hva som er inne, ute eller andre steder er jeg ikke så nøye på. Fint garn til fin pris er det som er relevant!


Jeg har egentlig lenge tenkt jeg skulle prøve meg på Star Stitch eller Daisy Stitch, lenge uten at jeg hadde et passende prosjekt.  

Denne typen teksturstrikk utføres nokså annerlede i runder en hva det gjøres flatt i rader. Her er varianten som passet best til mine pulsvarmere.

Sandnes Mini Alpakka er et deilig garn. Nøstet på 50 g inneholder hele 150 m, altså fint til pinner nr.  3 og teksturstrikk.

Oppskriften finner du her.

Det ble riktignok bare et nøste med hjem, så det ble ikke den helt store utskeielsen, men det holder til er par freshe pulsvarmere!



#pulsvarmere #daisystitch

Lik strikkepikens facebookside og få flere kreative innspill!

10 kommentarer
    1. Det såg vanskelig ut det du holder på med nå! For deg er det vel bare pytt pytt. :)) Blir i alle fall myke, varme og nydelige pulsvarmere. Nå nærmer det seg helg igjen… Livet har sånn fart at jeg har problem med å henge med. God helg!!

    2. Fru Stussli: Haha, takk 🙂 Det ser mye verre ut en det er. Når koden er knekt og logikken gått inn i de små grå går det greit. Men en del pirk er det. I første omgang blir det et par pulsvarmere 🙂

    3. Liv: Neida, det går helt greit. Ikke verdens enkleste eller vanskeligste. Må trimme de små grå litt innimellom, slik at dem ikke svinner hen 🙂

      Skjønner hva du mener med den farta og det med at det er vanskelig å henge med. God helg til deg også! Puh!

    4. Fru Stussli må velge å avstå fra å prøve å knekke kodene. Nederlaget er garantert, kjenner jeg 🙂 Men jeg sitter på sidelinjen og er imponert og heier på deg flinke dama :-)))

    5. Fru Stussli: Du kan jo prøve deg på noe enklere og senere oppgradere 😉 Å observere er første steget mot ny lærdom 🙂 Og ja, jeg setter veldig pris på å ha supportere 😀

    6. Oldemorbloggen: Det er ikke så fryktelig vanskelig, men det krevde en prøvelapp og en porsjon konsentrasjon. Ja, jeg må si meg enig, for jeg blir fornøyd 🙂

    7. Desse blir søte. Får legge slike prosjekt på lista over ting eg skal gjere når eg får tid og eg da kjem på det. Fine blir desse hvertfall

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg